miercuri, octombrie 11, 2006

Titlul mondial se decide in ultima partida


A 11-a intilnire la masa de joc nu a mai adus furtuna pe esichier. Cei doi mari maestri au convenit sa imparta punctul dupa 63 de mutari. Campionul Topalov se poate considera intr-un usor dezavantaj pentru ca in ultima partida a meciului va avea piesele negre.

"Normal ca mi-am dorit sa cistig, dar adevarul este ca nicio clipa nu am avut suficient avantaj pentru a simti victoria. Sunt multumit ca am ajuns aici, stiti foarte bine ca joc la fel si cu negrele, la victorie.

Am o zi de odihna, o sa imi fac un plan adecvat. De altfel, sunt multumit cu multe dintre pozitiile pe care le-am avut in meci. Dar am avut si citeva "orbiri", deci nu pot spune ca am jucat la Elista cel mai bun sah".
Veselin Topalov, Bulgaria

Kramnik si-a revenit dupa scandalul Toiletgate si este considerat, in acest moment, favorit prin prisma experientei superioare in meciuri de asemenea anvergura.

Dupa ce a restabilit egalitatea, prin victoria din partida 10, rusul Kramnik a trimis o scrisoare deschisa federatiei internationale, prin care anunta ca asteapta inca reglementarea situatiei din a 5-a disputa (pe care a pierdut-o prin forfait).

Kramnik a propus ca partida incriminata sa se dispute imediat dupa cea de joi (12). Daca acest lucru nu se va aranja, rusul anunta ca nu recunoaste eventualul titlu mondial al lui Topalov si va actiona in judecata FIDE.

"Am vrut doar sa amintesc pozitia mea oficiala. Nu vreau sa contribui la un nou scandal, nici sa pun presiune asupra lui Topalov. ".
Vladimir Kramnik, Rusia

Partida a 12-a se va juca joi, 12 octombrie. In cazul unei remize, cei doi isi vor disputa titlul mondial intr-un tie-break (programat vineri). Bursa totala a meciului se ridica la 1 milion de euro.

HotNews.ro, Adrian Soare, 11 oct 2006

Niciun comentariu:



Trimiteți un comentariu