marți, aprilie 04, 2006

Magazinele virtuale aduc castiguri lunare de pana la 1.500 de euro


Cu cativa ani in urma, cu cateva mii de dolari stransi sau primiti de la o ruda plecata in strainatate, romanii aveau posibilitatea sa inceapa o mica afacere. Astazi, spiritul de intreprinzator al romanului este "blocat" de costurile destul de mari ale investitiei initiale.

In aceste conditii, deschiderea unui magazin virtual pare una din solutiile aflate la indemana oricui. Astfel, cu 5.000 de euro se poate deschide un magazin pe Internet, aceasta suma incluzand si plata operatorului, singurul angajat al firmei.

Investitiile necesare pentru pornirea unui astfel de magazin sunt semnificativ mai mici decat in cazul unui magazin obisnuit, unde se platesc chirii impresionante, taxe pentru amenajarea spatiului, autorizatii de functionare, cheltuieli cu stocuri de marfa si cu angajatii, intretinerea spatiului, facturi etc.

In cazul magazinului on-line, dupa cumpararea unui domeniu care costa 50 de euro, trebuie contactata o companie specializata in crearea unui astfel de site, costurile acestor servicii fiind cuprinse intre 500 si1500 de euro, in functie de complexitatea viitorului magazin online (numarul de categorii si produse, posibilitatea cautarii

dupa cuvinte cheie, optimizare pentru motoare de cautare, inscriere in directoare de afaceri, schimb de linkuri etc). Pasul urmator il constituie realizarea CMS (Content Management System-sistem de management al informatiilor care apar pe una sau mai multe pagini de internet instantaneu) pentru care se poate cere si 1500 de euro.

Punerea la punct a sistemului de plati inseamna costuri de 250 de euro. Odata ce acest pas este facut, nu mai este nevoie decat de un operator, care sa actualizeze informatiile de pe site si al carui salariu ajunge la aproximativ 150 de euro pe luna.

In final, proaspatul patron mai trebuie sa cheltuie ceva bani pentru a-si asigura un stoc minim de marfa.

Mai departe, in functie de strategia de marketing a fiecaruia, este nevoie si de o promovare a afacerii care prezinta avantajul ca-pe internet-este mult mai ieftina decat prin canalele traditionale de promovare (publicitate presa, indoor, outdoor etc).

Gandul, 04 apr 2006

Niciun comentariu:



Trimiteți un comentariu