miercuri, ianuarie 25, 2006

Skoda Auto: numarul 1 în Europa Centrala si de Est


In anul 2005, Skoda Auto a reusit sa isi consolideze segmentul de piata ocupat in zona central-europeana (in Republica Ceha, Slovacia, Polonia, Ungaria, Slovenia si Bosnia si Hertegovina), care a ajuns de la 17,8% la 18,6%. Aceste realizari s-au datorat in special cresterii numarului de automobile Škoda vandute in Republica Ceha (+5%), Ungaria (+4,5%), Slovenia (+16,4%) si Croatia (+1%). Škoda Auto este lider de piata in Republica Ceha, Slovacia, Polonia, Bulgaria si Bosnia si Hertegovina.

Iar ceea ce este deosebit de important, ocuparea pozitiei de lider de piata in Polonia este o premiera pentru intreaga istorie a marcii Škoda in aceasta tara. In anul de succes 2005, Skoda Auto a atins cele mai mari cifre de vanzari obtinute vreodata de firma in Ungaria, Romania, Ucraina, Serbia, Bulgaria si Moldova. Dar automobilele Skoda s-au bucurat de un interes extraordinar din partea clientilor si in tarile baltice - Lituania, Letonia si Estonia, Skoda Auto inregistrand noi recorduri de vanzari si in aceste tari.

Record de vanzari pentru 2005 In 2005, Skoda Auto a livrat un total de 492.111 automobile din gamele Fabia, Octavia (noua Octavia si Octavia Tour) si Superb catre clientii sai de pe aproape 90 de piete aflate in lumea intreaga, astfel ca a inregistrat o crestere de 9%. Ajunsa in proprietatea a 236.698 cumparatori (247.600 in 2004), cel mai bine vandut model a fost Fabia, urmata indeaproape de gama Octavia cu 233.322 unitati vandute in lumea intreaga (181.683 in 2004). Skoda Superb a ajuns in posesia a 22.091 cumparatori (22.392 in 2004).

In Europa de Vest, vanzarile masinilor Skoda au inregistrat o crestere de 14,8%, ajungand la un total de 276.216 unitati. Pietele cu cel mai mare succes au fost Germania, Marea Britanie si Spania, unde Skoda a reusit sa isi intareasca cota de piata, dar si sa inregistreze niveluri-record in privinta vanzarilor. Automobilele Skoda au fost cumparate de 102.216 clienti (+5,9%) din Germania, ceea ce inseamna o cota de piata de 3,1%. In Marea Britanie au fost comercializate 38.294 masini Skoda (+11,9%), iar in Spania s-au comercializat 21.700 unitati (+30,7%). In Republica Ceha s-au inregistrat 64.561 masini noi Skoda, ceea ce reprezinta o crestere de 5% (+3.257 unitati) fata de 2004. In principiu, Skoda Octavia a fost aleasa de 29% mai multi clienti decat in urma cu un an.

Cea mai noua generatie Octavia a fost aleasa de un total de 56.743 clienti noi, in timp ce, la categoria utilitarelor usoare, Skoda a fost comercializata intr-un volum de 7.818 unitati in cursul anului trecut. Si in Europa Centrala si de Est, Skoda Auto a inregistrat o cresetere gratie celor 185.713 masini vandute. Este pentru prima data in istoria companiei, cand Skoda devine cea mai bine vanduta marca in Polonia (aproape 12% din cota de piata). Cu exceptia Republicii Cehe, Skoda este lider de piata in Slovacia, Polonia, Bulgaria si Bosnia-Hertegovina. P

iata de succes pentru Skoda este si Ungaria, unde Skoda a atins o cota de piata de 9%, prin vanzarea a 18.130 automobile (+4,5%). In Asia si pe alte continente, Skoda Auto a vandut 30.182 unitati (+9,3%). Concret, India (8.951 masini), Turcia (7.261 unitati) si Israel (2.900 vehicule) isi impart cea mai mare cota din aceasta performanta.

Un comentariu: