sâmbătă, ianuarie 26, 2008

Ce meserii nu ai face?


‘Meserii pe care nu le-ar face americanii’ se poate vedea la televizor in ultima vreme. Si chiar sunt meserii pe care nu le-as face.

N-as spala geamurile cladirilor inalte. Frica mea de inaltime este mai mare decat dorinta de a ma uita prin geamuri.

Iar la extrema cealalalta, nu as fi nici oceanografa - cea care exploreaza adancurile intr-un submarin mic. Sunt si claustrofoba. Chiar daca nu as fi, nici atunci nu as putea deveni oceanografa. De cand am vazut ‘Jaws’ sunt bantuita de melodia filmului. De fiecare data cand vad un val, imi aminteste de inotatoarele rechinilor.

Am o lista a meseriilor pe care nu le-as face. Nu as fi architect sau medic. Ambele meserii au nevoie de precizie. Prefer acele meserii care nu necesita prea multa precizie.

Dar totusi, nu as fi avocat incercand sa demonstrez adevarul, un preot ca sa ii dau definitie adevarului sau politican ca sa evit adevarul.

Apoi am lista meseriilor la care nu m-as pricepe: sunt inveterata, deci nu as fi jurata buna. As fi nerationala in privinta vinovatiei.

Fiind o vegetariana, nu as fi bucatareasa buna. Nu as avea clienti.

Pe aceeasi lista se numara si a fi artista. O panza alba, bucati de metal sudate, cutii - de unde as sti cand am terminat?

Dupa spusele lui Shakespeare, suntem actori cu totii. Cateodata trebuia sa pretind ca sunt fericita, indiferenta, increzatoare sau curajoasa. Dar nu as fi actrita buna pentru ca incerc sa nu joc roluri, ci sa fiu eu insumi.

Nu as fi buna nici ca sofer. Nu ma pot orienta. Ar fi o cauza pierduta.

Sunt o cauza pierduta cand ceva trebuie reparat, dar acest lucru m-a facut buna la utilizarea paginilor aurii. Sunt buna si la rezervari. Sotul meu atribuie acest lucru faptului ca am stramosi indieni.

Sincera sa fiu, cred ca as putea fi un sot bun. Fac tot ce face un barbat liberal - si in plus vorbesc si despre sentimente.

De exemplu, cred ca fiind mama si sotie am fost bucatareasa, sofer, menajera, asistenta, directoare de recreatii si secretara, cat si o femeie din suburbii in timpul serii. Deoarece nu m-au platit pentru niciuna din cele mentionate mai sus, imi incep propria caritate, una care incepe de acasa.

Niciun comentariu:



Trimiteți un comentariu