Potrivit unui studiu recent realizat de catre compania de cercetare canadiana, Keynote Systems, Google are o foarte buna pozitionare pe piata chineza si ar putea ca in viitorul apropiat sa detroneze motorul local de cautare Baidu, in ciuda brandului si a pozitiei pe care o are in piata, in prezent, motorul de cautare chinez.
Baidu este la momentul de fata, in topul preferintelor consumatorilor chinezi, pentru nu mai putin de 48% dintre utilizatorii de Internet din China.
Studiul ofera argumente puternice in favoarea faptului ca succesul inregistrat de Google in tarile vorbitoare de limba engleza s-ar putea transfera si pe piata chineza. O data expusi motorului de cautare Google, utilizatorii chinezi ajung sa prefere acest motor de cautare in detrimentul altora.
Din punctul de vedere al "experientei cunsumatorului", Keynote Systems a examinat raspunsul a 1200 de utilizatori, dupa 250 de criterii, incluzand aici domenii precum stiri, imagini, produse si muzica. Pe langa Google si Baidu, studiul a mai analizat si alte motoare de cautare precum Alibaba/Yahoo si Shu/Sogou.
Din cele mai tari 13 categorii care au asigurat succesul afacerii unui motor de cautare, potrivit Keynote Systems, Google si-a depasit competitorii in 11 astfel de categorii, printre care cautarea generala, cautarea dupa stiri si cautarea dupa imagini.
Baidu a iesit pe primul loc in preferintele consumatorilor la categoria muzica, iar Alibaba/Yahoo a fost cel mai apreciat motor de cautare pentru serviciul "help & instructions".
Google si Yahoo au reusit sa-si depaseasca oponentii locali in special datorita simplicitatii design-ului, a unei mai bune prezentari a rezultatelor cautarii si a unei publicitati pe site neagresive.
"Acele site-uri care se dezvolta pe piata chineza ar trebui sa acorde o mai mare atentie simplicitatii design-ului si unei prezentari curate a rezultatelor cautarii.
De asemenea, acestea ar trebui sa fie mai rezervate in privinta publicitatii pe site, pentru ca in ciuda unui castig pe termen scurt, ar putea sa piarda mult din cota de piata pe termen lung", a declarat Bonny Brown, directorul de cercetare si servicii publice din cadrul Keynote Systems.
Sursa: HotNews.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu