Economia Romaniei va scadea accentuat anul viitor, tendinta pe care Orange spera sa o contracareze printr-o majorare a vanzarilor de date,
Orange Romania, cel mai mare jucator de pe piata locala de telefonie mobila, a incheiat trimestrul al treilea cu 10,208 milioane clienti, in crestere cu 10% fata de perioada similara a anului precedent.
Desi economia Romaniei, conform tuturor prognozelor va scadea accentuat anul viitor, tendinta pe care Orange spera sa o contracareze se bazeaza pe majorarea vanzarilor de date.
Compania a inregistrat venituri de 349 de milioane de euro in T3, reprezentand o crestere de 7% pe baza comparativa fata de valoarea veniturilor din aceeasi perioada a anului 2007.
Venitul mediu anual pe utilizator (ARPU), inregistrat de Orange in T3, a fost de 122 de euro, in scadere cu 8% fata de perioada similara din 2007. Lunar revine un ARPU de aproximativ 10,17 Euro/luna
Ceea ce este ingrijorator totusi pentru toata piata telecom din Romania este faptul ca din al doilea trimestru al anului 2007, venitul mediu anual pe utilizator a scazut in fiecare trimestru cu cate trei euro, ceea ce inseamna ca utilizatorul si-a limitat cererea de servicii sau a migrat cu serviciile respective catre concurenta. Criza economica va accentua aceasta tendinta, piata din Romania fiind foarte senzitiva la pret.
Asteptam sa vedem efectele portarii dupa un an de zile si cine va investi mai mult in calitatea serviciilor, customer care , programe de loialitate si per ansamblu in multumirea si retinerea clientilor vechi.
De asemenea Orange are aproximativ 1.146.000 de clienti broadband, o majorare cu 127%
fata de trimestrul al treilea al anului trecut.
De asemenea ca si pura istorie, maine 1 noiembrie Orange implineste 10 ani ( 1998) de cand au lansat in premiera in Romania trei servicii cu valoare adaugata: Info Plus, Info Util si Repertoar. A fost pentru prima data in Romania cand un abonat al unei retele de telefonie mobila GSM a putut alfa informatii de ultima ora (stiri, informatii financiare, utile, adrese, numere de telefon, etc) prin intermediul telefonului mobil.
Ca sa putem sa ne dam seama cat de cat de evolutia acestei companii reamintesc ca in 10 februarie 1998, compania Orange a inregistrat spectaculoasa cifra de 100.000 clienti, de 10 ori mai mult decat estimarile initiale. Am putea spune ca Orange a crescut ca Fat Frumos , intr-un an cat altii in 10“Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea.Cunosterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea.”
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu