sâmbătă, februarie 14, 2009

Mobile Banking si diferentele dintre Europa si Japonia…


Astazi se anunta cu mare pompa ca ING Bank, împreună cu MasterCard, au lansat serviciul de plată prin telefonul mobil, ING Mobile Payments, România fiind prima ţară în care banca va testa soluţia bazată pe sistemul MaestroPayPass. Daca japonezii foloseau de acum 8-9 ani sisteme asemanatoare pentru plata directa de pe telefonul mobil iata ca incepem si noi firav sa implementam astfel de servicii. In prima faza acestea sunt abia testate insa vor mai trece niste ani pana cand vor fi adoptate de marea masa de consumatori.

ING Romania lansează prima fază a programului pilot ING Mobile Payments ei declarand ca “in câţiva ani plata cu telefonul mobil va deveni ceva obişnuit şi ne mândrim cu faptul că ING şi România au fost “vârf de lance” în această regiune. Programul pilot ( e ca versiunile beta din online) va dura şase luni si va folosi 125 de clienţi pentru acest serviciu, care va fi testat în cele şase luni de un total de 500 de persoane. Noul sistem este funcţional în locaţiile selectate ale partenerilor SensiBlu, Inmedio, Eurest, Hollywood Multiplex şi ProCinema, un total de 30-40 de locaţii în care va putea fi folosit .

Pentru a putea folosi acest tip de plată, este necesar un telefonul mobil compatibil cu o tehnologie specială, Near Filed Communication, acces la serviciile GPRS din Orange si Vodafone. Clienţii ING selectaţi pentru prima fază a programului pilot vor primi un telefon Nokia 6121 care are încorporată tehnologia NFC (Near Field Communication), tehnologie ce asigură atât securitatea plăţii electronice cât şi comunicarea wireless cu terminalele comercianţilor. Serviciul poate fi utlizat pentru sume de până la 80 lei.

Ca sa comparam situatia din Japonia cu cea din Europa, iata ca Nokia - producatorul de telefoane mobile care controleaza 40% din piata mondiala se retrage din Japonia fiindca nu poate face concurentei de acolo. Coplesita de producatorii locali producatorul finlandez va opri vanzarile in Japonia, cu exceptia marcii de lux Vertu ( se stie ca industria brandurilor de lux e dominata inca de europeni) , dupa ce eforturile de a-si majora cota de piata nu au dus la rezultatele dorite. In Japonia Nokia a reusit sa atinga doar o cota de doar 1%, in conditiile in care consumatorii prefera echipamentele japoneze care incorporeaza tehnologii avansate.

Niciun comentariu:



Trimiteți un comentariu