Magazinul de muzica online al site-ului Amazon.com, care ofera fisiere digitale fara protectie la copiere, pare sa aiba un impact nesemnificativ asupra vanzarilor magazinului rival Apple iTunes, potrivit unui studiu realizat de firma de cercetare NPD Group, citat de presa internationala.
Conform aceluiasi studiu, in luna februarie 10% din clientii magazinului de muzica Amazon.com au achizitionat muzica si de pe serviciul similar administrat de catre Apple.
Reprezentantii Apple sustin ca, luna aceasta, iTunes a depasit in vanzari Wal-Mart, devenind cel mai mare retailer de muzica din Statele Unite. Declaratia se bazeaza pe datele colectate in perioada ianuarie - februarie de catre firma de cercetare a pietei NPD.
Analistii companiei au adaugat ca vanzarile de muzica in format digital ale Apple continua sa domine piata online, nivelul acestora fiind de zece ori mai mare decat cel inregistrat de Amazon, care se claseaza pe pozitia a doua. Pe locul al treilea urmeaza Wal-Mart.
Vanzarile de CD-uri, principala sursa de profit pentru industria muzicala, au scazut simtitor odata cu cresterea vanzarilor generate pe internet. Analistul Russ Crupnick de la NPD a precizat ca industria muzicala este nerabdatoare sa vada o majorare a vanzarilor de melodii in format digital pentru a suplini veniturile generate de catre vanzarile de CD-uri.
Conform studiului NPD, clientii Apple nu par a dori o alternativa, fie datorita preturilor scazute de achizitie de pe iTunes, fie datorita sistemului de protectie la copiere, DRM (Digital Rights Management).
Amazon pare sa isi atraga clientii din baza deja existenta si prin diverse promotii. Compania este printre cei mai mari retaileri de CD-uri din lume si are o baza stabila de clienti pe acest segment. Software-ul de protectie a drepturilor de autor are deseori ca rezultat incompatibilitatea unor melodii cu anumite dispozitive sau programe, insa consumatorii nu par a fi deocamdata deranjati de aceste aspecte. Amazon este printre primele companii care au reusit sa convinga casele de discuri sa renunte la DRM.
Crupnik a adaugat ca programul de protectie la copiere nu reprezinta o mare problema pentru utilizatorii Apple. Acest lucru se datoreaza faptului ca magazinul online iTunes si playerele iPod sunt compatibile. Insa, in timp, restrictiile impuse de acesta ar putea deveni un impediment, a adaugat Crupnik. Baza de clienti ai Amazon este formata preponderent din tineri cu varste cuprinse intre 18 si 25 de ani. Pe de alta parte, vanzarile iTunes au provenit in principal din segmentul adolescentilor.
Studiul NPD releva faptul ca 64% din piesele descarcate prin magazinul Amazon au fost descarcate de catre barbati, in timp ce procentul este de 44% pentru serviciul similar pus la dispozitie de catre Apple.
Sursa: Ziarul Financiar
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu