Yahoo! se pregateste sa ofere detalii despre un sistem de publicitate online ce va ajuta compania si partenerii sai sa ruleze mai multe tipuri de campanii publicitare online, scrie presa internationala.
Conform companiei, sistemul, denumit AMP, va fi gata doar in cateva luni si va permite simplificarea modului actual de postare a reclamelor pe internet. Astfel, partenerii de publicitate ai Yahoo! vor putea posta diferite reclame pe site-urile proprii sau pe site-ul companiei sau al altor parteneri.
Firmele de publicitate vor putea sa furnizeze reclamele in functie de modelul demografic, geografie sau profilul on-line al utilizatorilor.
De fapt Yahoo! incearca sa fie in tandem cu alti giganti ai internetului precum Google, Microsoft sau AOL ce isi intensifica eforturile de a deveni furnizori dar si brokeri de publicitate. Multi analisti din domeniu se asteapta ca Google, ce a finalizat recent achizitia serverului de publicitate DoubleClick, sa intre pe piata reclamelor grafice online (bannere), piata dominata de Yahoo!
Ultimul mare proiect de publicitate al Yahoo!, o platforma cunoscuta sub numele de Panama, a fost un esec datorita amanarilor prelungite ale datei de lansare. Daca Yahoo nu va lansa la timp nici noul sistem de publicitate, compania va inregistra cu siguranta probleme, cred analisti ai pietei de publicitate online.
Conducerea Yahoo! a inceput sa vorbeasca public despre noul sistem in februarie. In incercarea de a-i convinge pe investitori ca oferta Microsoft subestimeaza valoarea reala a Yahoo!, directorii companiei sustin ca noul sistem va ajuta firma sa depaseasca rata de crestere a pietei de publicitate online in urmatorii trei ani.
Sistemul, dezvoltat de catre Yahoo si alte companii preluate de catre Yahoo! precum Right Media sau Blue Lithium va permite postarea reclamelor direct pe site-urile furnizorilor si monitorizarea performantelor acestora.
Teoretic, capacitatile de targetare ale AMP vor ajuta Yahoo! sa vanda reclame la preturi mai mari, a declarat Barry Parr, analist al Jupiter Research.
In alta ordine de idei, oficialii Yahoo! au continuat razboiul declaratiilor cu Microsoft, incercand sa-i determine pe reprezentantii companiei conduse de Bill Gates sa ridice oferta de preluare.
Yahoo! nu se opune unui acord cu grupul Microsoft, dar considera ca acesta ar trebui sa plateasca mai mult de 31 de dolari pe actiune daca vrea sa cumpere compania, se arata intr-o scrisoare a conducerii companiei de servicii online adresata directorului general al celui mai mare producator de software la nivel mondial, Steve Ballmer.
"Am continuat sa aratam in mod clar ca nu ne opunem tranzactiei cu Microsoft, daca este in interesul actionarilor. O astfel de tranzactie trebuie sa reflecte in totalitate valoarea Yahoo!, inclusiv beneficiile strategice aduse Microsoft", se arata in scrisoarea semnata de Jerry Yahng, CEO Yahoo! si Roy Bostock, presedinte al companiei.
Conducerea Yahoo! a raspuns astfel unui ultimatum de trei saptamani emis de Ballmer intr-o scrisoare trimisa sambata, prin care cere companiei de servicii online sa accepte oferta Microsoft in valoare de 42 de miliarde de dolari, in numerar si actiuni.
"Yahoo! a analizat activ alternativele strategice pentru maximizarea valorii pentru actionari, proces care se afla in desfasurare", a anuntat, conducerea companiei, precizand ca isi mentine opinia ca oferta Microsoft nu este in interesul proprietarilor de titluri.
Termenul limita pentru incheierea acordului este fixat la patru zile dupa ce Yahoo! va raporta rezultate financiare pentru primul trimestru, si la doar doua zile dupa ce Microsoft va face acelasi lucru.
Yahoo! ar putea alege sa anunte rezultatele financiare mai devreme, pentru a demonstra ca performantele companiei sunt favorabile, in pofida conditiilor dificile cu care se confrunta operatiunile sale.
Yahoo! a respins in februarie oferta de preluare avansata de Microsoft, care evalueaza compania la 42 de miliarde de dolari, intrucat o considera insuficienta, iar membrii conducerii cauta diverse alternative pentru a se apara impotriva unei eventuale preluari ostile.
Actionarii Yahoo! si analistii considera ca cele mai bune optiuni pentru a demonstra ca valoarea companiei este mai mare sunt atragerea unui aliat sau raportarea unor rezultate financiare peste asteptari.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu