New York, New York - daca pot conduce acolo, pot conduce oriunde - chiar si in Los Angeles. Cand mi-a aratat degetul mijlociu un taximetrist din New York, am vazut-o ca un salut cu un deget pentru ca am mers in fata lui cu succes, ca sa pot vira la dreapta.
Traitul in Los Angeles mi-a scazut aptitudinile de condus. Nu conducem pe autostrazi. Parcam progresiv mai aproape de destinatii.
Cand am oportunitatea chiar sa conduc, tind sa trec peste limita de viteza - dar numai daca este un iepure in fata mea. Un iepure este un sofer care merge mai repede decat mine, iar el ar fi oprit pentru depasirea vitezei inaintea mea. Aceasta este versiunea mea a povestii iepurelui si a testoasei. Functioneaza cel mai bine cand iepurele este o masina sport.
New York, Los Angeles, sau oriunde ai conduce, sunt doua feluri de masini la care trebuie sa fii atent - masinile politiei si masinile conduse de studenti. Ocupantul unuia te poate aresta, in timp ce ocupantul celuilalt iti poate aresta inima.
Trebuie sa te uiti si dupa soferii matematici. Ei sunt cei care cauta cel mai scurt drum intre doua puncte, care implica de obiciei traversarea a trei benzi deodata pana la iesirea de pe autostrada. Apoi mai sunt blondele, care cred ca semnalizatorul este un extra pe care masina lor nu il are.
Sunt blonda. De fapt, imi folosesc semnalizatorul; dar cand parchez in paralel, de obiciei lovesc bara de protectie. Cred ca acest lucru nu este o greseala - de ce ar fi numite ele bare de protectie daca nu ar proteja?
Desi legile drumului variaza din stat in stat, cred ca ar trebui sa fie ilegal peste tot condusul cu cainele in poale. Nu este in Los Angeles. Poate acesti caini sunt considerati caini de poala.
Cred ca si folosirea telefoanelor mobile - fie ele tinute in mana sau in kitul de masina - ar trebui sa fie ilegale. Nu va ganditi la acest lucru ca si la un sacrificiu. Ganditi-va ca va dati un refugiu sigur - sau nu va suna soacra in fiecare zi?
Sa virezi spre dreapta dupa ce semaforul se shimba in rosu este ilegal; dar noi, soferii din Los Angeles, tot o facem - chiar si in fata politiei. Nu credem ca este un lucru gresit. In traficul nostru se numeste supravietuire.
Supravietuirea este motivatia mea principala pentru condusul sigur, dar am si o a doua motivatie. Faptul ca nu trebuie sa-i arat unui politist permisul, inseamna ca o persoana mai putin imi stie varsta si greutatea.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu