marți, ianuarie 15, 2008

Mobilitatea aduce interactivitate


Agenţiile de publicitate sunt preocupate şi de problema exploatării noilor fenomene sociale şi tehnologice, precum blogging-ul, flash mobbing-ul, Bluetooth-ingul şi recunoaşterea de imagini pentru forme novatoare de marketing pe care utilizatorii mobili le-ar adopta cu mare entuziasm, dacă acestea ar fi promovate mai “pe limba” acestora. „Cei din industria publicităţii vor crea cu imaginaţie hibride de infotainment/publicitate pentru mobile, la care nici nu ne-am gândit până acum”,

Cel mai important ingredient pe care mobilitatea îl poate aduce mixului media din publicitate este interactivitatea. Una din zonele în care interactivitatea mobilităţii ar putea juca un rol important este timpul şi mediile pentru campaniile de marketing.

O mare parte din ceea ce a s-a propus până acum este încă într-o formă abstractă. Însă mobilele ar putea deveni cu siguranţă un alt vehicul pentru conţinut de divertisment generat de către specialiştii în publicitate - utilizatorii de conţinut mobil vor dori să împartă această experienţă cu prietenii, dar în principiu el este proiectat să promoveze un produs sau un brand. Korte susţine că episoadele de animaţie mobilă ar putea face treabă bună.

Linia demarcantă între branduri şi media artistice precum muzica şi filmul se estompează rapid, pe măsură ce publicitarii plătesc artiştii să creeze conţinut promoţional. O nouă dinamică se naşte din colaborarea caselor de înregistrări şi agenţiile de publicitate. Ambele părţi au trecut prin vremuri tulburi – descărcările gratuite de melodii trag în jos vânzările de muzică, iar brandurile au redus bugetele de publicitate, astfel încât industria muzicală şi cea a publicităţii încep să se bazeze din ce în ce mai mult una pe cealaltă pentru a supravieţui.

Agenţiile de publicitate au nevoie de puterea muzicii pentru a crea un conţinut care să atragă atenţia consumatorilor. Casele de înregistrări seamănă din ce în ce mai mult cu furnizorii de conţinut publicitar, până la punctul în care acceptă bani de la publicitari pentru a introduce plasările de produse şi alte forme de marketing de brand în conţinutul muzical şi cel video pe care şi-l dispută. Una din primele modalităţi prin care mobilul va fi folosit de către specialiştii în marketing va fi pentru publicitatea tip ambush, stradală, astfel încât consumatorii ce trec pe lângă posterele stradale, de exemplu, vor primi mesaje legate de anumite evenimente sau activităţi promoţionale. În plus şi conţinutul generat de utilizatorii finali ar putea juca şi el un rol important, exploatând potenţialul mobilelor ca dispozitive de producţie media.mobile, gsm,Cdma,internet mobil,sms,ringtones, Nokia, Ericsson, Samsung, LG,Orange, Vodafone, Zapp, Motorola, video, call,i-mode

Niciun comentariu:





Trimiteți un comentariu