marți, ianuarie 15, 2008

Mobile TV, obsesia industriei


In jurnalul National apare un articol interesant despre obsesia industriei mobile de a construi succesul Mobile TV. Speranţe uriaşe, teste peste teste, analize de piaţă, bătălie pentru fiecare minut petrecut de client cu ochii în ecran, iată pe scurt imaginea celui mai disputat subiect al telecomunicaţiilor: mobile TV.

La Broadband World Forum Europe (Berlin, 8-11 octombrie) subiectul “mobile TV” a adunat la fiecare conferinţă dedicată numeroşi participanţi. De altfel, este una dintre problemele arzătoare pentru industrie, având în vedere că toate târgurile internaţionale importante de profil din acest an (3 GSM, MILIA, Broadband Forum) au dezbătut situaţia în care se află acest domeniu, care a dezamăgit atât jucătorii de piaţă, cât şi utilizatorii. Investiţiile au fost uriaşe, politicile de marketing agresive, iar rezultatele nu au fost cele aşteptate: limitările impuse de “bandă”, mărimea ecranului terminalului, preţurile serviciilor şi lipsa conţinutului variat şi adaptat terminalului.

OPTIMISM. În cadrul unei întâlniri cu presa, Johan Bergendahl, vicepreşedinte marketing Ericson, a arătat că industria aşteaptă mai mult consum video pe terminale în următoarele 6-12 luni. Creşterea consmului de mobile TV se bazează pe înmulţirea reţelelor HSDPA, servicii dedicate bazate pe interactivitate şi, nu în ultimul rând, pe o generaţie de tineri pasionaţi de tehnologie.

Un capitol aparte este legat de publicitatea pe mobil, reprezentanţii industriei fiind convinşi că tot mai mulţi utilizatori vor accepta reclamele dacă vor fi “stimulaţi” cu multe minute gratuite, jocuri mai ieftine etc.

Consum global în creştere
Din cifrele prezentate de industria telecom la evenimentul de la Berlin reiese că în acest an consumul global de mobile TV ar putea ajunge la 2 miliarde de dolari, ceea ce ar fi o dublare faţă de 2006. Analizele de piaţă sunt foarte optimiste, estimând 16 miliarde de dolari în 2011.
Pe lângă consumul “clasic” de informaţii media, filmuleţe, clipuri, operatorii ar putea propune clienţilor (în diverse parteneriate) şi alt gen de servicii bazate pe contactul video: info-util, social, relaţiimobile, gsm,Cdma,internet mobil,sms,ringtones, Nokia, Ericsson, Samsung, LG,Orange, Vodafone, Zapp, Motorola, video, call,i-mode

Niciun comentariu:



Trimiteți un comentariu