Muzica este consumata in mai multe feluri si intr-un ritm mai alert decat pana acum. Generatia MTV este obisnuita nu numai sa-si auda muzica, dar sa o si vada. Daca vad o melodie care le place, pot sa o cumpere in mai multe formate media, de la disc si CD pana la digital cu DRM (digital rights management) si Mp3 fara DRM. Daca le place videoclipul, pot sa intre pe YouTube si sa uite la el pana se plictisesc. Dar digitalizarea muzicii a realizat mai multe. Nu numai ca este mai usor sa vezi videoclipuri, dar e mai usor sa gasesti si descoperi muzica, formatii si spectacole noi.
MySpace a construit o retea multimiliardata pe spinarea formatiilor noi si a prietenilor lor. MySpace si alte site-uri asemanatoare au expus multi oameni la muzica noua si nemaipomenita, si continua sa faca asa intr-un ritm uimitor in fiecare zi. Pentru o formatie, este vazut ca si inteligent si la moda sa fi asociat cu o marca, sau sa apari intr-un program TV sau intr-o reclama. Acelasi lucru, acum 20 de ani, era vazut ca si o amenintare directa asupra viziunii tale artistice si era clasificat ca si “a te vinde”. Dar acum lucrurile acestea sunt folosite pentru a introduce in mod inovativ muzica catre mase, facand-o mai usor de descoperit.
Tehnologia a creat mega-canale de distributie. Retelele peer-to-peer au deschis portile spre a obtine muzica gratuita. In plus, deoarece muzica digitalizata ocupa bytes, in loc de spatiu pe podea, acum poti sa alegi dintr-o gama larga, la magazine digitale. Si desigur, copierea CD-urilor nu a fost niciodata mai simpla, iar in curand, CD-ul va fi scos din ecuatie, ramanand numai transferul de bytes pentru a-ti obtine muzica.
Asta inseamna ca muzica se consuma intr-un ritm crescator. Costul productiei scade. Distributia se largeste, iar mai multe formatii sunt auzite. Exista nevoia de a face descoperirea si distribuirea muzicii mai simplu si mai usor. Muzica este un identificator pentru multi oameni, iar acestia iau iPod-uri din ce in ce mai mari, care trebui umplute.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu