vineri, august 17, 2007

Grupul polonez Gadu-Gadu ataca piata locala a reclamelor online


Piotr Pokrzywa si Krzysztof Szalwa, membri in Consiliul de administratie al Gadu-Gadu, dupa listarea companiei in acest an la Bursa din Varsovia. Firma a obtinut 26,5 mil. euro pe un pachet de 25% din actiuni.

Piotr Pokrzywa si Krzysztof Szalwa, membri in Consiliul de administratie al Gadu-Gadu, dupa listarea companiei in acest an la Bursa din Varsovia. Firma a obtinut 26,5 mil. euro pe un pachet de 25% din actiuni.

Dupa ce a ajuns la peste 5 milioane de utilizatori in Polonia cu un serviciu de mesagerie instantanee, Gadu-Gadu intra pe pietele din Bulgaria, Romania si Ucraina.

Compania poloneza Gadu-Gadu, care ruleaza o platforma de comunicare pe Internet asemanatoare cu serviciul de mesagerie instantanee Yahoo! Messenger, intentioneaza sa intre pana la sfarsitul acestui an pe piata locala prin lansarea unei versiuni speciale in limba romana a platformei. Aplicatia de mesagerie instantanee Gadu-Gadu are aceleasi functionalitati ca Yahoo! Messenger, permitand efectuarea de apeluri telefonice gratuite si chat intre utilizatori. Aplicatia este completata si de un portal, denumit de regula "generatia mea", unde utilizatorii pot posta mesaje, fotografii si creea bloguri (jurnale personale online). Operatiunile Gadu-Gadu sunt finantate din publicitatea afisata prin intermediul aplicatiei si pe portalul detinut de companie.

"Intentionam sa lansam o varianta in limba romana a aplicatiei de mesagerie instantanee Gadu-Gadu. Aplicatia va fi lansata insa in Romania sub un brand diferit, care este secret in acest moment. Strategia noastra este sa implementam o aplicatie speciala, doar pentru Romania. Intentionam sa lansam serviciile din Romania pana la sfarsitul acestui an", a declarat pentru ZF Jarek Rybus,

PR manager al Gadu-Gadu.

Aplicatia de mesagerie dezvoltata de firma poloneza a fost lansata si in Ucraina (sub brandul Balachka). Pe langa Romania, Gadu-Gadu vrea sa intre si pe piata din Bulgaria.

Gadu-Gadu este cea mai populara aplicatie de mesagerie instantanee din Polonia, cu peste cinci milioane de utilizatori inregistrati, dintre care aproximativ 2,5 milioane sunt online zilnic, potrivit datelor furnizate de companie.

Compania a facut in primul semestru al acestui an un profit de 1,123 mil. euro la venituri de 2,457 mil. euro. Gadu-Gadu s-a listat in prima parte a acestui an la Bursa din Varsovia, obtinand 26,5 mil. euro din listarea unui pachet de 25% din actiuni. Compania a fost evaluata astfel la 92 mil. euro.

Piata de publicitate online din Romania urmeaza sa atinga in acest an valoarea de 8,5 mil. euro, fata de 5,4 mil. euro anul trecut - conform estimarilor agentiei Initiative Romania.

In Romania, cea mai populara aplicatie de mesagerie instantanee este cea detinuta de firma americana Yahoo!, numarul de utilizatori inregistrati fiind de peste 2,5 milioane.

Sursa: Ziarul Financiar

Niciun comentariu:



Trimiteți un comentariu