joi, ianuarie 11, 2007

Publicitatea on-line se dubleaza


Acest an ar putea aduce o crestere semnificativa a pietei on-line si, potrivit specialistilor, va atinge 8-10 milioane de euro, cam de doua ori mai mult decat anul precedent. Tendinta continua fenomenul ultimilor ani. Daca in 2005 se incasau din publicitatea pe internet 3,5 milioane de euro, in 2006 cifra s-a ridicat la 5,5 milioane euro.

Mediu atractiv

Internetul este considerat in acest moment a fi cel mai dinamic mediu pentru publicitate, gradul sau de penetrare crescand de la an la an. "Sunt optimist in privinta acestui an din cateva motive. In primul rand este vorba de cresterea economica datorita intrarii in UE.

Conteaza apoi si proiectul BRAT (Biroul Roman de Audit al Tirajelor - n.r.) de auditare a paginilor de internet, care va fi finalizat in primavara. Capitalul de imagine al pietei de publicitate on-line va creste considerabil si datorita infiintarii Internet Advertising Bureau (IAB)", e de parere Calin Rotarus, director de vanzari al retelei de publicitate ARBOmedia.

"Deja publicitatea pe internet nu mai este privita ca o metoda neconventionala de promovare, ea intrand in peisajul publicitar cotidian. Specialistii in publicitate devin din ce mai activi in aceasta zona, clientii sunt mai atenti la noile metode, iar publicul este tot mai deschis la acest tip de promovare", spune Eveline Fabritius, director general al Splendid Media Interactive (SMI).

"Rapiditatea cu care se poate contabiliza feed-back-ul din partea utilizatorilor atrage advertiserii. Acest avantaj face zona de on-line foarte interactiva", mai spune Fabritius. Calin Fusu, general manager al companiei Neogen, prevede si un rol mai important pentru bloguri, care vor incepe sa atraga publicitate.

Cine cheltuieste cel mai mult

Principalii advertiseri sunt cei din industria auto si companiile din domeniul telecomunicatiilor, dar se remarca si un interes crescut din partea institutiilor bancare. Cele mai multe campanii din mediul virtual sunt facute prin bannere insa, in functie de scopul urmarit, agentiile de publicitate on-line propun strategii din ce in ce mai complexe.
Integral in EvZ

Evenimentul Zilei, 11 ian 2007

Niciun comentariu:



Trimiteți un comentariu