La data de 2 octombrie, HotNews.ro a publicat o ancheta in care arata ca multinationalele producatoare de tigari incalca legea, prin campaniile publicitare pe care si le fac.
JTI, Philip Morris si British American Tobacco continua sa-si promoveze produsele in ciuda legii 148, care specifica foarte clar ca publicitatea pentru produsele din tutun in incinta unitatilor de invatamant si a unitatilor de asistenta medicala sau la o distanta mai mica de 200 metri de intrarea acestora este strict interzisa.
La zece zile de la publicarea materialului, reclamele celor trei grei troneaza nestingherite in incinta Facultatii de Agronomie, langa ASE sau langa institutiile sanitare.
La acea data, reprezentantii BAT au dat asigurari ca isi vor retrage de pe piata reclamele incriminate, acelasi lucru facandu-l si oficialii Philip Morris. In schimb, compania JTI s-a opacizat brusc, nedorind sa ofere explicatii, dar nici sa remedieze situatia.
Nici in privinta materialelor publicitare pe care le ofera consumatorilor, cei trei producatori de tigari nu au facut nimic. Scrumierele lor continua sa fie prezente pe mesele barurilor si restaurantelor, poate intr-un ultim efort de a-si face publicitate, tinand cont ca incepand cu 1 ianurie 2007 orice reclama la produse din tutun va fi interzisa.
In 2006, piata tigarilor in Romania a depasit valoare de un miliard de euro, aceasta ocupand de asemenea si prima pozitie in segmentul bunurilor de larg consum.
Potrivit statisticilor, Romania se afla pe locul doi in Europa din punct de vedere al numarului de fumatori, un studiu al companiei AC Nielsen estimand vanzari de aproape 35 de miliarde de bucati anual. Altfel spus, fiecare roman, fumeaza zilnic aproape 4,5 tigari, indiferent de varsta si sex.
Invitam cititorii HotNews.ro sa sesizeze si alte incalcari ale legii ce reglementeaza publicitatea la tigari la adresa de email tigari.publicitate@yahoo.com
HotNews.ro, R.S., 12 oct 2006
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu