marți, octombrie 24, 2006

Ford are cele mai mari pierderi din ultimii 14 ani


In ultimul trimestru al anului 2006, Ford a avut pierderi de 5,8 miliarde de dolari, conform raportului de activitate al companiei. Din 1992, Ford Motor Company nu a inregistrat rezultate financiare mai proaste.

Alan Mulally, directorul executiv al Ford, a declarat pentru Detroit Free Press ca Ford nu are nevoie deocamdata de parteneri sau aliante pentru remedierea situatiei.

Ford, la fel ca si alti producatori de automobile din SUA, se afla intr-un intens proces de restructurare, in incercarea de a se “reinventa”. Acest proces s-a dovedit a fi dureros pentru Ford Motor Company, care de paisprezece ani nu a mai inregistrat rezultate trimestriale atat de slabe.

In primul semestru al anului 2006, Ford a raportat pierderi de 1,4 miliarde de dolari. Cele 5,8 miliarde de dolari la care s-a ajuns in al treilea semestru al anului reprezinta o pierdere de peste 20 de ori mai mare decat cea inregistrata in perioada similara a anului trecut.

Conform sursei citate, cauza principala a pierderilor este restructurarea masiva, nesustinuta de o crestere a vanzarilor.

Venind vorba de eventuale parteneriate sau colaborari cu alti producatori - Renault si Nissan Motor Co. fiind in cautarea unui partener nord-american -, Mulally a afirmat ca, deocamdata, Ford va trebui sa se confrunte cu aceasta situatie pe cont propriu, principala problema fiind viziunea demodata a liderilor.

Un aspect al strategiei Way Forward, urmata de Alan Mullay, fost director executiv Boeing, este reducerea, pana in anul 2012, a numarului de salariati cu 14.000 si inchiderea a 16 fabrici.

Producatorii asiatici in avantaj

Evolutia pietei auto din Statele Unite pune mari probeleme tuturor producatorilor auto americani. Una dintre cauze este reorientarea preferintelor cumparatorilor spre automobile cu un consum mai redus de combustibil.

Marii producatori, ca Ford sau Chrysler, s-au bazat prea mult pe vanzarea vehiculelor sport utilitare diesel, SUV, a caror cerere este in scadere, fara sa ia in calcul alternativele mai fiabile oferite de producatorii auto asiatici.

Toyota sau Honda (Japonia), precum si Hyundai (Coreea de Sud), au abordat o dubla-strategie, oferind atat automobile tip SUV, cat si variante mai economice. Aceasta abordare a dus la vanzari record ale producatorilor asiatici in vara aceasta, cand pretul galonului de motorina a sarit pragul de trei dolari.

HotNews.ro, L. Gliga, 24 oct 2006

Niciun comentariu:



Trimiteți un comentariu