Circa 600 de magazine virtuale functioneaza in prezent in Romania, iar cifra ar putea urca la 800.
Au ajuns si la o cifra de afaceri impresionanta, de circa 8 milioane de euro anul trecut, dupa cum sustin reprezentantii companiei GeCad, care mizeaza pe 10 milioane de euro in 2006. Spre deosebire de magazinele clasice, unde vadul si zona de amplasare sunt elemente-cheie, pe internet nu conteaza unde ai sediul si nimeni nu poate vedea cati clienti intra si ies din magazin.
Cele cateva milioane de euro rulate de magazinele virtuale au inceput sa atraga atentia jucatorilor de pe piata. Atat a firmelor specializate in IT, cat si a bancilor prin care ruleaza banii. Din prima categorie face parte GeCad, care a lansat la mijlocul lui 2004 un serviciu specializat care permite site-urilor internet sa accepte si platile on-line. Din cea de-a doua - BRD, care a lansat un serviciu de comert electronic.
Interese comune
BRD vrea un punct de penetrare a domeniului IT, iar GeCad - un partener in sistemul bancar, care are mii de firme drept clienti. Prin urmare, cele doua companii au anuntat ieri semnarea unui parteneriat in domeniul comertului electronic. Acesta vizeaza gestionarea in comun a unor contracte de amploare in domeniu.
Practic, banca va oferi clientilor cu carduri o platforma sigura pentru plati, dar si un sistem tehnic celor care vor sa incaseze bani pe internet utilizand sistemul GeCad.
„In ultima luna, au fost semnate contracte cu Orange si eMAG. Vor urma si alte contracte, aflate in faza de semnare sau presemnare”, a declarat luni, intr-o conferinta de presa, presedintele GeCAD, Radu Georgescu.
Evenimentul Zilei, 03 oct 2006
miercuri, octombrie 04, 2006
Cu ochii pe comertul electronic
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu