miercuri, octombrie 18, 2006

Cel mai mare call-center a fost preluat de americani


Compania americana CGS a cumparat EasyCall, o firma cu 600 de angajati infiintata acum patru ani de catre un fost angajat Connex. Computer Generated Solutions (CGS), companie IT din SUA, a achizitionat compania romanesca EasyCall Comunicatii S.A., un call-center fondat in 2002 de catre un fost angajat Connex, Vladimir Sterescu (31 de ani), si partenerii sai Sorin Cristescu (56 de ani) si Rusu Gheorghe (64 de ani). Valoarea tranzactiei nu a fost data publicitatii de catre oficialii celor doua companii.

Compania EasyCall a avut anul trecut o cifra de afaceri de 1,8 milioane de euro si un profit de 50.000 de euro, conform Ministerului de Finante. Compania are in acest moment peste 600 de angajati si este cea mai mare companie de call-center din Romania, conform oficialilor EasyCall.
Pentru acest an compania are estimata o cifra de afaceri de 3,4 milioane de euro si a inregistrat la jumatatea anului o cifra de afaceri de 1,7 milioane de euro, conform lui Vladimir Sterescu.

Compania ofera servicii de contact-center pentru companii locale ce activeaza in domenii precum telefonie mobila si financiar-bancar. EasyCall are insa si clienti externi pentru care opereaza in Romania.

"In urma investitiilor CGS urmeaza sa ne dezvoltam foarte mult anul viitor. Tot ce pot sa va spun in acest moment este ca vom dezvolta o strategie comuna luna viitoare", a declarat pentru ZF Vladimir Sterescu, directorul general al companiei.

"Achizitia EasyCall face parte din expansiunea noastra mondiala si venirea noastra in Romania este foarte importanta pentru noi", a declarat pentru ZF Phil Friedman, presedintele si directorul executiv CGS. "O componenta foarte importanta a extinderii noastre in Romania este deschiderea in Bucuresti a unui centru de dezvoltare software, unde estimez ca in urmatorii doi ani vom angaja aproximativ 300 de oameni", a precizat Friedman.

Presedintele CGS mai are in plan deschiderea unui al doilea call-center in urmatoarele 3-6 luni. "Nu am hotarat inca locatia, dar in mod sigur va fi in afara Bucurestiului. De asemenea, estimam ca in urmatorii doi ani vom mai angaja in cele doua call-centere inca 500-600 de oameni", a explicat Friedman.

"Fiind un pas important in strategia noastra de crestere, miscarea ne va extinde prezenta in comunitatea europeana. De asemenea, ne va deschide noi oportunitati in zona BPO (Business Process Outsourcing - n. red.)", a adaugat el.

EasyCall ofera servicii catre mai multe piete, avand clienti din zone precum hardware, software, electronice, servicii financiare, telecomunicatii, retail, media si guvern. Vladimir Sterescu si-a inceput cariera tot intr-un centru de relatii cu clientii, la Connex, unde in perioada 1997-2003 a ocupat mai multe posturi in cadrul companiei. EasyCall Comunicatii a fost fondata in 2002, insa si-a inceput cu adevarat activitatea dupa jumatatea anului 2003, conform lui Vladimir Sterescu.

Computer Generated Solutions este o companie specializata in integrarea de sisteme, consultanta, dezvoltare software si servicii de training. Fondata in 1984 la New York, are prezenta in 30 de tari, printre care se numara Statele Unite, Canada si India.

In acest moment in industria locala de contact-center lucreaza 5.000 de persoane. Un contact-center este un centru specializat in servicii de relatii cu clientii sau potentialii clienti prin intermediul diverselor canale de comunicare, precum telefon (call-center), fax, Internet. Externalizarea proceselor de business (BPO) se refera la externalizarea unor procese din unele departamente, precum cel financiar, marketing sau vanzari.

In Romania, cererea pentru servicii de contact-center cunoaste o rata de crestere de 20% anual, iar numarul companiilor care ofera asistenta clientilor lor, printr-un departament propriu sau prin servicii externalizate, este de circa 250. radu.tataru@zf.ro

Niciun comentariu:





Trimiteți un comentariu