luni, septembrie 25, 2006

Topul celor mai ciudate solicitari de asistenta tehnica


Nu numai specialistii de la Help Desk-urile IT primesc solicitari ciudate de la clienti, ci si specialistii firmelor de data recovery, precum Disklabs. Specialistii acestei companii au publicat un top cu cele mai ciudate solicitari de asistenta cu care au avut de-a face in ultimul an.

Specialistii companiei, care se confrunta cu aproape 50.000 de cazuri anual, spun ca recuperarea datelor a fost posibila aproape in toate cazurile extreme pe care le-a evidentiat. „Se pare ca in fiecare an aceasta lista devine mai bizara”, a declarat directorul Disklabs, Simon Steggles.

Iata si Top 10 al celor mai bizare solicitari de asistenta:

* Pisica mea a urinat pe laptop. Specialistii Disklabs au reusit in cele din urma sa recupereze datele de pe un laptop Toshiba pe care isi facuse „nevoile” pisica Persian Blue a unui client.

A cazut de pe capota masinii. Un reprezentant de vanzari si-a pus in graba laptopul pe capota masinii, in timp ce a pus mostrele de produse in portbagaj. Din pacate, si-a uitat laptopul pe capota si a demarat. „Mergeam deja cu 90 de kilometri la ora, cand am vazut laptopul in oglinda retrovizoare, dupa ce a cazut de pe masina”, a spus clientul respectiv.

* Am trecut din greseala cu masina peste el. Victima acestui „accident” a fost un player MP3, care a cazut din buzunarul clientului inainte ca acesta sa treaca din greseala cu masina peste el.

* Tocmai am concediat managerul IT si a inceput sa loveasca serverul. Managerul IT al unei companii nu s-a descurcat asa cum ar fi trebuit, asa ca a fost concediat. Omul in cauza s-a enervat, decizand ca serverul trebuie sa dispara inaintea sa.

A obtinut rezultatul dorit lovind serverul cu furie, pana cand acesta a incetat sa functioneze, cauzand coruperi de date si distrugand partial harddiskurile.

* A curs putin titei in el. Aceasta declaratie a fost in mod clar subestimata si i-a apartinut unui client care a reusit sa verse nu mai putin de 120 de barili (un baril = 200 de litri) de titei pe laptopul sau. De mentionat ca clientul respectiva lucra la o platforma petroliera.

* L-am aruncat din greseala pe fereastra. Un student a pretins ca a „glumit” cu colegul sau de camera, prefacandu-se ca ii arunca laptopul pe fereastra. I-a reusit atat de bine, incat laptopul chiar a zburat pe fereastra, spre socul colegului sau.

* S-a suparat nevasta si l-a rupt in doua. Sotia unui client s-a suparat atat crezand ca barbatul ei „umbla brambura”, incat i-a rupt literalmente in doua telefonul mobil Motorola V3 Razor. Disklabs a primit doar o jumatate de telefon, dar a reusit sa recupereze toate mesajele SMS si contactele clientului.

* Cainele mi-a muscat camera video. Un bull terrier Staffordshire a fost atat de atras de camera video a stapanului, incat dupa ce a lins-o bine de cateva ori a muscat bine din ea. Cardul de memorie a fost usor afectat si a fost adus la Disklabs inca umed de la saliva cainelui.

* Ii aratam prietenei mele cum se sterg datele de pe harddiskul de rezerva si am sters din greseala harddiskul principal. Nu mai necesita nici un comentariu.

* Sotia mi-a aruncat laptopul intr-o fantana. Inca o disputa domestica. Scuzele sotului nu au fost suficiente pentru a calma furia sotiei, care i-a aruncat notebook-ul intr-o fantana adanca de 20 de metri.

Disklabs se jura ca toate aceste anecdote sunt reale, fiind situatii cu care s-a confruntat serviciul sau de recuperare a datelor. Compania a precizat ca a reusit sa recupereze datele in toate aceste situatii.

Chip Online, Lucian Bitai, 25 sep 2006

Niciun comentariu:



Trimiteți un comentariu