marți, august 29, 2006

Logan, atacat din Iran si India


Idealul constructorilor de automobile din intreaga lume a devenit in ultimii ani realizarea unei masini care sa fie cat mai competitiva si mai ieftina.

Statisticile spun ca doar 20a din populatia lumii detine masini astfel incat, in ultimii ani mari producatori auto ca General Motors, Ford , Merceds BMW, Fiat, au cheltuit miliarde pentru a reusi sa conceapa modele cat mai ieftine, renuntand la o parte importanta din accesoriile care compun automobilul modern, fara a afecta insa controlul si siguranta.

Primii care a reusit acest lucru au fost francezii de la Renault prin modelul Dacia Logan.

Pretul de baza al unui model Logan pe pietele europene este acum de 9.300 de euro, fiind astfel cea mai ieftina masina noua de pe piata.

Modelul Logan se vinde ca painea calda, mai ales caum de cand a fost lansata si varianta Diesel, care costa 9.840 de euro si indeplineste standardul de poluare Euro4.

Conducerea Renault a anuntat extinderea producerii modelului Logan in India si Brazilia in 2007.

In acelasi timp, Logan va avea un concurent serios. Producatorul de automobile Iran Khodro ameninta suprematia modelului Logan in Europa prin deschiderea unor noi linii de productie in Europa pentru modelul Samand.

Iran a deschis o linie de productie in Minsk, Belarus, ce va reprezenta punctul de plecare pentru comercializarea modelului Samand in intreaga Europa. Fabrica va avea o capacitate de productie de 6.000 de unitati pe an si are posibilitatea de a extinde cifra pana la 60.000.

Sub 10.000 de euro, un bolid Euro2

Samand este considerata masina nationala in Iran, la fel ca modelul Dacia Logan in Romania. Pretul unui model Samand a fost stabilit la 9.750 de euro, in varianta cea mai simpla, in a carei echipare nu sunt incluse aerul conditionat, geamurile electrice, radioCD-ul sau inchiderea centralizata. Are, in schimb, ABS si dublu airbag, "accesorii" impuse de UE.

Samand are un motor Otto de patru cilindri care genereaza o forta de 100 de cai putere si o viteza maxima de 180 de kilometri pe ora. Modelul dotat cu tranmisie manuala are un consum mediu de 6,6 litri pe suta de kilometri, in timp ce varianta cu cutie de viteze automata consuma 7.3 litri pe suta de kilometri.

Deocamdata, acest propulsor anima doar masinile pe care Samand le pune in miscare in Iran si cele din tarile din afara Europei Occidentale, in special in Rusia si Kazahstan. Motorul corespunde normelor de poluare Euro2, dar oficialii de la Iran Khodro sustin ca acesta va fi imbunatatit si ca va fi mult mai "verde".
Standardul de poluare impus de Uniunea Europeana este Euro3 si incepand cu ianuarie 2007, Euro4.

In India masinile costa cat motoretele

Nici producatorul indian Tata Motors nu sta cu mainile in san. Recent, onstructorul de la Mumbay a anuntat finalizarea unui proiect pe baza caruia se va fabrica un automobil ce va costa aproximativ 2.000 de dolari!

Evenimentul Zilei, 26 aug 2006

Niciun comentariu:



Trimiteți un comentariu