luni, august 21, 2006

La e-commerce se vinde ca la taraba


Procesatorii de carduri percep comisioane care ar depasi marja de profit a unora dintre magazinele virtuale, daca ar accepta acest gen de plata.

Comertul electronic din Romania a luat amploare, in ultimii ani, paralel cu cresterea numarului de detinatori de carduri si a conectarilor la Internet. Cu toate ca oricine poate avea un magazin virtual cu o investitie foarte mica, un nou astfel de comerciant electronic se confrunta si cu o serie de probleme, o data cu intrarea sa pe piata romaneasca.

Printre ofertele de pe Internet exista foarte multe solutii de implementare de magazin virtual. Costurile acestuia ar fi, in medie, de 200-400 de euro pentru un design personalizat, plus o licenta pe sase luni sau un an pentru folosirea programului de comert electronic realizat de firma respectiva (300-500 de euro, in functie de perioada aleasa).

Integrarea platilor prin carduri este optionala si aduce dupa sine alt cost de circa 200 de euro.

Practic, cu circa 1.000-1.500 de euro, in medie, fara sa tinem cont de marfurile pe care doriti sa le aveti in stoc sau de alte cheltuieli, cum ar fi personal specializat pentru intretinerea si actualizarea site-ului sau gazduirea acestuia, puteti avea propriul magazin virtual, de calitate, care accepta si plati prin card. Intrebarea este insa: merita?

Comisioane mari

Daca doriti sa acceptati plati prin card, atunci veti alege, cu siguranta, un integrator de solutii de comert electronic precum GeCAD ePayment sau DotCommerce. Pe piata romaneasca exista un singur procesator de carduri pe Internet, numit RomCard. Mai exista patru banci care ofera servicii de comert electronic (Banca Tiriac, BCR, BRD si Raiffeisen), insa procesarea are loc tot prin RomCard.

"Comisioanele percepute de GeCAD ePayment comerciantilor care vind prin intermediul solutiei noastre de comert electronic pornesc, in general, de la 4,5% si depind in mare masura de riscul afacerii, volumul preconizat de tranzactii prin respectivul magazin virtual, dar si de pachetul de servicii pentru care opteaza clientul", ne-a declarat Cristian Badea, Chief Information Officer in cadrul GeCAD ePayment.

Reprezentantii DotCommerce nu au oferit nici o informatie despre comisioanele practicate la tranzactiile online.

Ce spun comerciantii

"Abia am intrat pe piata si trebuie sa fac fata concurentei. Acest lucru nu este posibil decit prin practicarea unor adaosuri comerciale foarte mici. Spre exemplu, la laptopuri am adaosuri de 1-2%. Daca as accepta plata cu cardul, as cistiga 2% la un laptop si as pierde prin comision 6-7% din el", spune Valentin Pop, General Manager Popstore.ro.

Acesta ne-a mai precizat ca magazinele mari, precum eMAG, isi permit, datorita dimensiunii lor, sa puna un adaos ceva mai ridicat, ceea ce face posibila acceptarea cardului. La un adaos de 1-2% insa, nu ar fi rentabila nici macar instalarea unui POS la sediul magazinului, intrucit bancile cer, si ele, un comision de 2% la fiecare tranzactie, a mai afirmat Pop.

Cotidianul, 22 aug 2006

Niciun comentariu:



Trimiteți un comentariu