luni, mai 22, 2006

Romanii au vorbit la telefon aproximativ 88 de ani


Romanilor le place sa vorbeasca la telefon. Acest lucru reiese dintr-un raport al Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii potrivit caruia in anul 2005 traficul de voce a fost de peste 17 miliarde de minute, altfel spus 88 de ani de convorbiri telefonice. Grosul pietei e detinut de operatorii de telefonie mobila, 42% revenind Romtelecom si 4.9 furnizorilor alternativi.

La 31 decembrie 2005, numarul total de abonati la servicii de telefonie fixa depasea 4,3 milioane. In acelasi timp, cota de piata a furnizorilor alternativi de telefonie fixa a ajuns la aproximativ 10%, totalizand peste 460.000 de abonati (prin retele proprii si prin retelele de acces ale altor persoane).

Majoritatea abonatilor furnizorilor alternativi care instaleaza linii telefonice fixe (86%) sunt persoane fizice, aceasta categorie inregistrand si cel mai mare indice de crestere in perioada 2004-2005 (de 9,1 ori mai mult).

La sfarsitul anului 2005, marea majoritate (70%) a celor 74 de furnizori alternativi activi ofereau servicii de apeluri internationale, 44 de furnizori ofereau servicii de apeluri catre destinatii nationale si 36 furnizau apeluri fix-mobil.

Desi, per total, traficul de voce originat in retelele publice fixe de telefonie a inregistrat o scadere usoara, (8,2 milioane minute fata de 8,8 milioane cu un an in urma), traficul realizat prin retelele furnizorilor alternativi a crescut semnificativ - cu aproximativ 237%.

Abonatii furnizorilor alternativi folosesc telefonul fix pentru a suna in principal in alte retele fixe decat cea la care sunt abonati - 53% din traficul total al furnizorilor alternativi fiind trafic catre alte retele fixe.

Numarul si durata convorbirilor efectuate de utilizatorii de servicii de telefonie mobila cresc sustinut. In anul 2005, durata medie a unui apel a fost de 1,45 minute, fata de 1,37 cu un an in urma. Cei peste 13,3 milioane de utilizatori ai serviciilor de telefonie mobila au generat un trafic de peste 9,3 miliarde de minute, cu aproximativ 44 % mai mult decat in 2004.

Pe acest segment de piata, principala sursa a traficului o constituie convorbirile efectuate in cadrul aceleiasi retele de telefonie mobila, care detin o pondere de peste 76% din traficul total. Majoritatea utilizatorilor de servicii de telefonie mobila (64%) utilizeaza cartele preplatite, in timp ce restul sunt posesori ai unui abonament.

Volumul de trafic voce realizat in roaming, originat si terminat de catre utilizatorii proprii ai furnizorilor de servicii de telefonie fixa din Romania, a crescut cu 46,7% in perioada 2004-2005, atingand la sfarsitul anului 2005 valoarea de 54 de milioane de minute.

Traficul total de mesaje scrise a crescut cu 77% in ultimul an, inregistrand peste 1,6 miliarde de mesaje trimise (inclusiv in roaming), in timp ce traficul de mesaje multimedia a crescut de peste 5 ori ajungand la 17 milioane de MMS-uri.

Piata serviciilor de acces la Internet a inregistrat una dintre cele mai substantiale cresteri, gazduind, la sfarsitul anului 2005, peste 980 de furnizori operationali dintre care 600 furnizau acces la Internet in banda larga. La aceeasi data, numarul total de conexiuni de acces depasise 1,8 milioane - aproape dublu fata de sfarsitul anului anterior.

41% dintre aceste conexiuni asigurau accesul la Internet in banda larga, acest segment al pietei serviciilor de Internet inregistrand o crestere de 96% in numai un an.

Din ce in ce mai multi utilizatori prefera accesul dedicat la Internet, numarul conexiunilor de acces dedicat crescand de 3,3 ori in ultimul an si devansand ritmul de crestere a conexiunilor de tip dial-up. Din totalul de aproximativ 500.000 de conexiuni de acces dedicat, majoritatea (75%) sunt conexiuni in banda larga.

HotNews.ro, V.T., 22 mai 2006

Niciun comentariu:



Trimiteți un comentariu