Vânzările de cosmetice şi parfumuri franţuzeşti au atins în 2005 un nou record absolut, după 39 de ani consecutivi de creştere, potrivit datelor federaţiei din industria de profil, Fipar.
Cifra de afaceri calculată pentru preţurile en-gros şi fără a include taxele a crescut cu 2,5%, la 14,5 miliarde de euro. În totalul vânzărilor, exporturile au avut o pondere de 55%, restul produselor fiind vândute pe plan naţional.
Datele includ rezultatelor mai multor companii de mici dimensiuni, care produc săpunuri, creme, farduri, dar şi pe cele ale marilor jucători de pe piaţa de profil, precum l'Oreal, Clarins, Hermes, LVMH sau Dior.
Potrivit Fipar, exporturile de cosmetice franţuzeşti au avansat cu 4,9%, la 8,06 miliarde de euro. Dintre acestea, 57% au fost destinate Uniunii Europene, în timp ce ponderea vânzărilor către întreaga Europă s-a plasat la 66,8% din total.
"Surplusul comercial a consemnat un nou record, de 6,47 miliarde de euro, industria de profil rămânând cel de-al patrulea mare sector de exporturi din economia franceză", a informat Fipar. Datele oficiale indică industria spaţială, cea a apărării, auto, cea alimentară şi a vinurilor ca principalele domenii de export ale Franţei.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu