marți, februarie 21, 2006

Sarbu a luat 27 de milioane de dolari pe 5% din Media Pro


A cedat 5% din Media Pro, dar conduce o structura a companiei americane Central European Media Enterprises (CME).

Cea mai importanta tranzactie pe piata media din Romania s-a intamplat la inceputul saptamanii acesteia. Adrian Sarbu si-a bagat in cont peste 27 de milioane de dolari dupa ce a mai vandut din actiunile detinute la Media Pro International, el pastrand in acest fel doar 10 procente.

Media Pro International opereaza in Romania posturile Pro TV, Acasa TV, Pro Cinema si Pro TV International.

Totodata, tranzactia il aduce pe Adrian Sarbu in fruntea unei noi structuri organizationale initiate de compania americana de media, Central European Media Enterprises (CME), informeaza editia de miercuri a "Ziarului financiar". Noua structura reuneste institutii media detinute de CME in Cehia, Slovacia si Romania.

Schimbare financiara

Tranzactia este importanta din punct de vedere economic si e putin probabil ca va avea efecte, intr-un sens sau altul, asupra partii editoriale a componentelor trustului.

Alexandru Lazescu, analist media, considera ca influenta lui Adrian Sarbu in trust nu e legata strict de numarul de procente pe care acesta il detine.

"Influenta lui Sarbu e data de faptul ca acesta a gasit si a pastrat o strategie de ansamblu in trust.Tranzactia aceasta este de natura financiara".

Alexandru Lazescu crede ca doar in momentul in care Adrian Sarbu nu se va mai implica, direct sau indirect, in managementul trustului se va putea vorbi de o schimbare editoriala.

Lazescu preconizeaza insa ca schimbarile in presa romaneasca nu se vor lasa prea mult asteptate.

"Cel putin in urmatorii doi ani, vom asista la reasezarea pe piata a multor publicatii din presa locala", este de parere Alexandru Lazescu, spunand ca este foarte probabil sa mai apara doua-trei grupuri de presa reprezentative, asa cum este in prezent reteaua Monitorul.

Cat priveste evolutia mass-mediei audiovizuale, Lazescu spune ca trebuie sa ne asteptam la diversificare, adica la aparitia unor posturi de nisa, specializate.

Evenimentul Zilei, 24 feb 2006

Niciun comentariu:



Trimiteți un comentariu