sâmbătă, ianuarie 26, 2008

Redaruitul te face darnic?


Sa reciclam sau sa nu reciclam, acesta este intrebarea. Nu, nu ma refer la aluminiu, sticla, hartie sau plastic. Acea intrebare nici nu se pune. Aceea este o responsabilitate in favoarea planetei noastre murdarite.

In fiecare zi arunc materiale de impachetat. Cu cat mai mic este un obiect cu atat este impachetat intr-un pachet mai mare. Se spune ca acesta face obiectul mai usor de remarcat. Eu nu sunt de acord si spun ca este fabricare malitioasa, nebunie de marketing si sabotarea vanzatorilor. Dar, desigur, eu nu voi astepta dupa fabrici sa impacheteze produsele in mod responsabil. Daca mi-as tine respiratia in timp ce astept, fata mi-ar deveni albastra si mie nu imi sta bine albastrul.

Reciclarea la care ma referam este cea a cadourilor, ceea ce unii oameni o numesc redaruire iar altii o numesc greseala. Marturisesc, si eu redaruiesc unele lucruri. Pentru mine exista patru categorii de cadouri : ceva ce am cerut de la cineva, ceva care imi este de folos, ceva care este prea frumoas sau sentimental sa nu tin si toate celelalte. Cadourile pe care le refolosesc provin din aceasta ultima categorie, care este si ea impartita in doua subcategorii: donatii si cadouri refolosite.

Nimeni nu sare in sus daca donez cateva umerase parfumate si pufoase unui magazin, ci primesc si multumiri pentru nobilitatea mea; dar daca le-as da cuiva drept cadou, unii oameni ar crede ca am comis un pacat impachetat frumos.

Sunt o persoana sensibila, nu una zgarcita. Cartea despre crosetat primita de la verisorul Walter de ziua mea - Va rog! Nu as da aceea carte nimanui. Nu stiu el de ce mi-a dat-o mie, dar am donat-o librariei si iar am primit multumiri.

Dar daca cineva mi-ar da un pulover frumos - si cel care mi l-a dat nu ar fi verisorul Walter - ma refer la un pulover ALBASTRU FOARTE FRUMOS - de ce ar fi un lucru gresit daca l-as da unei prietene caruia ii place albastrul? Ei, daca l-as primi cu factura, as putea sa-l returnez, dar nu este si acel lucru reciclare? L-as duce inapoi la magazin si mi-as lua altceva. Si de ce sa returnez ceva despre care STIU ca i-ar place cuiva? Serios, ea arata bine in albastru.

Mie reciclarea cadourilor mi se pare un lucru bun si imi salveaza niste banuti. De fapt, cred ca oamenii ar trebui sa iasa din acunzisul dulapului si sa marturiseasca faptul ca si ei fac acelasi lucru. Iar daca ar iesi de acolo, ar avea mai mult spatiu unde sa isi tina cadourile reciclabile.

Niciun comentariu:



Trimiteți un comentariu