miercuri, iulie 19, 2006

ANRC vrea masuri de protectie pentru utilizatorii de telefonie si internet


Utilizatorii finali vor fi mai bine informati cu privire la ofertele furnizorilor de servicii de telefonie si a celor de servicii de acces la Internet si vor putea alege in cunostinta de cauza.

Conform unui proiect lansat miercuri spre consultare de Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicati (ANRC), furnizorii de servicii de telefonie vor avea obligatia de a informa publicul cu privire la conditiile de furnizare a serviciilor.

Proiectul de decizie stabileste setul minim de informatii pe care trebuie sa le includa ofertele de telefonie si modalitatile prin care acestea vor fi puse la dispozitia utilizatorilor finali: atat prin intermediul mijloacelor proprii ale fiecarui furnizor de servicii de telefonie fixa sau mobila, cat si prin intermediul ANRC.

Informatiile vor fi oferite publicului de catre furnizori prin publicare pe paginile proprii de Internet, prin afisarea la punctele de lucru in locuri usor accesibile si vizibile, prin intermediul serviciului de relatii cu clientii sau, la cererea utilizatorilor, gratuit, in forma tiparita.

De asemenea, pentru a se informa, utilizatorii vor putea accesa "Ghidul utilizatorului", disponibil prin intermediul unei pagini de Internet realizate de ANRC. Prin aceasta se va asigura publicarea ofertelor comerciale ale furnizorilor de servicii de telefonie fixa si mobila, dar si a ofertelor acelor furnizori de acces la Internet care isi vor exprima intentia in acest sens.

In acelasi timp, pagina de Internet dedicata utilizatorilor finali va furniza date de interes general privind protectia drepturilor si intereselor utilizatorilor, modul de solutionare a reclamatiilor, recomandari cu privire la criteriile de analizat in momentul achizitionarii de servicii de comunicatii electronice, pentru fiecare categorie in parte.

" Prin transparentizarea si uniformizarea informatiilor despre servicii si tarife, utilizatorii vor putea alege in cunostinta de cauza ofertele care le satisfac cel mai bine nevoile de comunicare," a declarat vicepresedintele ANRC, Alexandrina Hartan.

Ofertele comerciale ale fiecarui furnizor de servicii de telefonie vor cuprinde, de exemplu, categoriile de servicii oferite, localitatile in care sunt disponibile serviciile, modalitatea de tarifare (la secunda/minut), tarifele percepute in functie de destinatie/reteaua apelata, facilitatile incluse in oferta respectiva, tarifele percepute pentru servicii suplimentare.

De asemenea, furnizorii vor avea obligatia de a afisa numerele de acces la serviciul de relatii cu clientii si cel de asistenaa tehnica si vor informa utilizatorii cu privire la procedura de solutionare a reclamatiilor, la cazurile si procedura de acordare a despagubirilor, la serviciile de remediere a defectiunilor si de intretinere tehnica.

HotNews.ro, 19 iul 2006

Niciun comentariu:



Trimiteți un comentariu