sâmbătă, februarie 04, 2006

Primul joc romanesc pentru calculator


Primul joc pentru calculator creat vreodata in Romania incearca sa faca fata, timid, pirateriei. "Taramul Fermecat" se straduieste sa impuna o afacere care, statistic, nu prea are sansa de reusita, tentatia de a copia si de a distribui ilegal jocul in retele fiind foarte mare. Ca o premiera absoluta, jocul este realizat in totalitate in limba romana.

Eroul principal, Cavalerul, este incepator in mestesugul magiei, dar inimos si viteaz, el trebuind sa recucereasca Taramul Fermecat cazut sub neagra stapanire a lui Warwulf. Pentru a nu ruina placerea de a juca, el a fost "programat" sa se lupte numai cu personaje de aceeasi valoare cu a sa.

Cu timpul, va deveni destul de abil si puternic pentru a infrunta intr-un final si garnizoana Fortaretei de la Miazazi. Va putea folosi vraji, potiuni si arme cu puteri magice pentru a-si invinge cu usurinta adversarii.

Primul joc educativ complex pentru calculatoare adresat copiilor de peste 8 ani conceput si produs in totalitate in Romania se gaseste deja la tarabe. "Magic World" - "Taramul Fermecat" reprezinta pariul unei companii romano-franceze, specializata in servicii de telecomunicatii si internet, cu publicul tanar autohton, dar si cu categoria de public reprezentata de parinti.

Reusita vine la mai multi ani dupa ce un alt proiect, denumit "Zamolxis", a "decedat" din cauza lipsei fondurilor necesare.

Jocul este o incursiune intr-un univers medieval populat de fiinte fantastice si cavaleri magicieni, pe CD fiind oferite, de fapt, patru jocuri intr-unul singur, o combinatie intre educatie, cultura generala, aventura si lupta.

Jocul cuprinde 52 de personaje diverse (cavaleri, magicieni, talhari, negustori, invatati, fiinte fantastice misterioase), un manual ilustrat, 38 de povesti originale si peste 3.000 de teste de cultura generala si educatie.

La inceput novice in mestesugul magiei, insa inimos si viteaz, jucatorul trebuie sa recucereasca Taramul Fermecat cazut sub neagra stapanire a demonicului Warwulf. Jucatorul trebuie sa colinde harta, rezolvand mai multe probe ce tin de cunostintele sale de cultura generala si de educatie, pentru a capata experienta si pentru a inainta in ierarhia magica.

Prima misiune este cucerirea fortaretei de frontiera Dragonburg, pazita de o puternica garnizoana de cavaleri magicieni si de monstri.

Capcaunul Agu-Togon este unul dintre personajele jocului. Prost ca noaptea si lacom precum timpul, el a fost ursit sa aiba noroc in tot ceea ce face si nimeni nu-l poate intrece in lupta dreapta, ci numai prin viclesug.

S-au vandut mai mult de 2.000 de exemplare

Jucatorul trebuie sa colinde harta, rezolvand mai multe probe care tin de cunostintele sale de cultura generala si de educatie pentru a putea capata experienta si pentru a inainta in grad. In timp, va deveni destul de abil si puternic pentru a folosi vraji, potiuni magice si arme cu puteri misterioase pentru a-si invinge adversarii.

"Ideea acestui proiect a pornit din 2002, am reusit la vremea respectiva sa cream un demo, insa din cauza lipsei banilor am fost nevoiti sa abandonam proiectul. L-am reinceput cu forte proaspete in primavara anului 2005. Jocul a fost gata anul trecut in noiembrie", explica Dan Vartopeanu, unul dintre initiatorii proiectului.

Cum se face un joc pentru calculator? Mai intai se traseaza ideea si elementele care vor aparea in joc, se contureaza in linii mari asa-zisul fir epic al povestii pe marginea careia acesta se va realiza. "Apoi, iti definesti resursele, faci socoteli si vezi exact pana unde te poti intinde. Un joc tridimensional e foarte scump de realizat, de aceea noi am ales optiunea imediat inferioara".

Dupa aceasta etapa se alege forma finala a personajelor, a obiectelor si, in sfarsit, toate aceste detalii se dau pe mana programatorilor. Merita sau nu sa investesti in Romania in producerea unui joc pentru PC? "Riscul e ca vanzarile legale sa nu ne permita sa recuperam costurile.

Libertatea, 06 feb 2006

Niciun comentariu:



Trimiteți un comentariu