luni, ianuarie 18, 2010

Nokia E51 - Review


Nokia E51 este telefonul meu actual si atata timp cat il voi avea va urma pe viitor sa scriu mai multe posturi despre el, theme, jocuri si mai ales aplicatii.

nokia e51

Telefonul este exact ca cel din poza.
Incep cu pretul lui care mi se pare un atu major pentru ca acest telefon sa devina un best-seller. Desii este din zona business si lansat de cateva luni (septembrie 2007) Nokia E51 se gaseste deja la pretul de 7,5 milioane cu abonament sau 9 milioane fara abonament insa codat pe una dintre retele. Eu l-am gasit la 10 milioane fara conectare si fara sa fie codat.
Designul lui Nokia E51 difera fata de E50 al carui urmas este si care la vremea lui a fost destul de controversat si inovator, la E51 designul este mai cuminte, mai clasic si mai curat.
Nokia E51 vine acum cu UMTS (3G), HSDPA (3.5G), WiFi plus retelele quad-band si dual band, cea ce face din el un telefon complet.

Caracteristici Nokia E51

- Retele: GSM 850 /900 / 1800 / 1900 WCDMA 850 / 2100
- Greutate: 100g - in conditiile in care o mare parte din carcasa este din metal
- Dimensiuni: 114 x 46 x 12 mm - foarte subtire pentru un telefon business
- Baterie: 1070 mAh - are o autonomie mare fata de ultimele telefoane Nokia gen N95
- Ecranul: LCD la o rezolutie 240 x 320 insa cu 16 milioane de culori
- OS: Symbian OS 9.2, Series 60 v3.1 UI putin mai greu de gasit aplicatii, cele .sis mie nu prea mi-au mers, cele .sisx au mers fara probleme insa mai greu de gasit, deocamdata.
- Procesor: 369 MHz aici este punctul lui forte, cu un procesor mai bun si ca N95, este telefonul la care Symbian-ul se misca cel mai bine
- Memoria: 130 mult mai mare decat la E50 si suporta microSD de pana la 4GB
- 3G: HSDPA, 3.6 Mbps
- WLAN: Wi-Fi 802.11g se conecteaza imediat si merge excelent
- Bluetooth: v2 se deschide si se inchide prin apasarea * cateva secunde
- USB: conectare prin miniUSB
- Camera: 2 MP, 1600×1200 pixels, video QVGA este lucrul la care Nokia E51 nu straluceste

Telefonul pare si este solid, tastele nu au nici un fel de joc si sunt usor de folosit. Insa tastele laterale cele de pe partea dreapta de volum si cea de pe partea stanga recorder se apasa putin mai greu. Ecranule este putin mai mic decat as fi vrut, este de 2 inch insa nici atat de mic incat sa deranjeze prea mult, recupereaza insa prin cele 16 milioane de culori. Pe langa tasta in 5 directii mai dispune de alte patru taste cu cate doua functii fiecare (apasare scurta si apasare lunga) deci 8 functii care pot fi predefinite asa cum doriti. Mai are si o tasta gen Backspace foarte necesara la text sau navigare pe internet. Are T9 in limba romana cu diactrice, foarte folositor la scrierea mesajelor sau textelor.
Datorita procesorului de 369 MHz telefonul ruleaza rapid aplicatiile pe Symbian. Eu in cateva zile nu am observat nici un fel de lag. Conectarea la calculator se face foarte simplu si rapid atat prin Bluetooth cat si WLAN. In loc de Bluetooth eu prefer sa ma conectez cu cablul de date atunci cand folosesc PC Suite deoarece nu ma mai intreaba de fiecare sa dau acces.
Cel mai mult am fost incantat de WLAN. In cateva secunde gaseste reteaua sau retelele, faci rapid selectia si esti deja pe internet.
De autonomie nu pot spune mare lucru ca l-am incarcat o singura data si dupa doua zile vad ca bateria mai are viata in ea desii l-am folosit la maxim.
Camera face poze mai slab, cred eu, decat alta camera de 2MB de la Sony Ericsson insa pozele nu ies chiar asa slab.
O sa incerc ceva aplicatii pentru camera si poate se mai inbunatateste calitatea pozelor.
Ceva exemple de poze facute de Nokia E51 sunt pe Mobile Review, arat si eu o poza mai jos.

poza e51

Pe viitor vor mai fi posturi cu pareri despre Nokia E51, aplicatii si gadgeturi.

Niciun comentariu:



Trimiteți un comentariu