Compania americana Google, operatorul celui mai mare motor de cautare din lume si cel mai important jucator global de pe piatia de publicitate online, va lansa in cursul acestei saptamani un nou sistem de masurare a audientei online, care va fi disponibil gratuit pentru agentiile de publicitate si pentru companiile care cumpara servicii de publicitate, scrie presa internationala.
Sistemul le va oferi agentiilor un utilitar care va permite planificarea machetelor publicitare, care sa ajute companiile sa identifice mai bine grupurile tiinta de utilizatori de pe internet. Google lanseaza acest sistem in ideea ca furnizarea unor informatii si mai detaliate despre audienta online va determina companiile sa-si majoreze bugetele de publicitate online.
Reprezentantii Google au refuzat sa comenteze informatiile, insa au confirmat totusi detaliile anuntate initial de cotidianul Wall Street Journal, potrivit carora detinatorul celui mai popular motor de cautare online intentioneaza sa concureze cu furnizorii traditionali de programe de masurare a audientiei web ca Nielsen Media sau comScore. Inc. Conform declaratiilor unei surse neoficiale, noul software, denumit AdPlanner va ajuta agentiile de publicitate sa identifice ce pagini web sunt vizitate cel mai des de publicul lor tinta.
Desi utilizeaza date de masurare a audientiei, AdPlanner combina de asemenea si informatii furnizate de motoare de cautare online sau alte date de la terti, pentru a determina cu mai multa acuratete ce site-uri atrag un anumit segment demografic. Noul soft foloseste rezultatele pentru a informa agentiile de publicitate unde anume sa posteze reclame.
Daca un cumparator media a inregistrat un succes de pe urma reclamelor afisate pe un anume site, programul AdPlanner va putea cu usurinta sa identifice si alte pagini de internet ce pot aduce un rezultat la fel de pozitiv deoarce atrag un segment demografic similar. Alte companii, precum comScore, Nielsen Online si Quantcast ofera o varietate de programe de masurare a audientiei sau planificare media, printre care si anumite programe ce permit cumparatorilor sa identifice mai usor ce utilizatori viziteaza anumite site-uri.
Acest mod de abordare bazat pe statistici insa, este criticat de catre publisheri si advertiseri datorita caracterului limitat al datelor. Serviciul de masurare al cotelor de audienta inaintat de Google pe de alta parte, va avea la baza un set de date furnizate direct de la serverele web.
Actiunile rivalului comScore au scazut cu 1,69 dolari (1,08 euro) sau 6,1 procente ajungand la un pret de 26 de dolari (16,71 euro) dupa anuntul planurilor Google de a se lansa pe segmentul serviciilor de masurare a audientei pe media online. Nielsen Media este o divizie a Nielsen Co., ce e detinuta de un consortiu de fonduri private.
In decursul saptamanii trecute, Google a facut public serviciul Google Trends, ce ofera posibilitatea oricui sa masoare audienta unui anumit site.
Potrivit reprezentantilor companiei, serviciul calculeaza rata de audienta a unei pagini web folosind o combinatie de surse, precum date obtinute prin intermediul motorului de cautare Google, precum si alte date.
Serviciul AdPlanner va fi construit si modificat in concordanta cu nevoile cumparatorilor de spatii publicitare, a precizat o sursa familiara cu detaliile dezvoltarii noului serviciu.
Cine masoara audienta online in Romania
Pe piata locala exista doua sisteme importante de masurare a traficului si audientei site-urilor: trafic.ro - oferit gratuit de compania NetBridge si Studiul de Audienta si Trafic Internet (SATI), furnizat de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT).
Studiul realizat de BRAT are, spre deosebire de cel oferit de NetBridge, prin Trafic.ro, cateva particularitati, una dintre acestea fiind caracterul confidential al unei parti a datelor obtinute dupa masuratori. Astfel, datele cu privire la numarul de afisari, vizite si vizitatori sunt publice, pe site-ul oficial al BRAT, iar cea mai mare parte a rezultatelor de trafic sunt furnizate printr-o aplicatie specializata, online, catre toti beneficiarii studiului.
Confidentialitatea datelor a determinat mai multi jucatori de pe piata locala sa renunte la serviciile trafic.ro in favoarea celor de la SATI. Spre exemplu, pe trafic.ro oricine poate vedea care este site-ul care a furnizat cei mai multi vizitatori catre un alt site sau ce cuvinte cheie au adus cei mai multi utilizatori. Proprietarii de site-uri se tem ca asemenea informatii pot fi utilizate de concurenti pentru a-si majora traficul. Intre trafic.ro si SATI exista diferente si in ceea ce priveste calculul numarului de vizitatori unici.
Sursa: Ziarul Financiar
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu