Incepand de acum cateva luni, blogurile romanesti au inceput sa raporteze primele incasari din publicitatea pe bloguri.
Desi timid, pasiunea numita blogging se transforma si la noi intr-o afacere, intr-o sursa de venituri: un blogger roman castiga in acest moment intre patru-cinci sute si o mie de euro pe luna.
Alexandru-Bradut Ulmanu, fondatorul jurnalismonline.ro, spune ca, deocamdata, blogurile care au indeajuns de multi cititori sau autoritate pentru a castiga din publicitate sunt foarte putine, iar sumele sunt mici.
“Se castiga din bloguri, mai ales de cand unele dintre ele au ajuns sa aiba o audienta care sa le faca atractive pentru advertiseri.
Exista chiar initiative care au propus cumparatorilor de publicitate campanii pe mai multe bloguri simultan, pentru ca un singur blog are de regula o audienta relativ redusa in comparatie cu marile site-uri. Dar mai multe bloguri adunate la un loc pot atinge un public numeros”, spune Ulmanu.
In plus, un argument esential pentru atragerea de publicitate pe bloguri este reprezentat de targetarea foarte exacta a blogurilor: multe bloguri sunt specializate, deci ating un public specializat, astfel incat advertiserul stie exact ce categorie de oameni atinge prin mesajul sau publicitar, a mai explicat Ulmanu.
Cristi Manafu, Managing Partner Evensys si proprietarul blogului manafu.blogspot.com, spune ca un blogger i-a marturisit ca a castigat intr-o luna opt sute de euro din blogul sau. “A inceput sa se castige.
Nu mult, dar se castiga. Se castiga in primul rand prin serviciul Google de reclama prin text, AdSense (piticu.ro), apoi din postarea bannerelor (tolo.ro) si nu stiu cat de mult din posturi platite. Dar ºtiu ca un post pe blog se plateste cu 50-100 de euro”, spune el.
Vali Petcu, proprietarul blogului zoso.ro, spune ca, in septembrie, zoso.ro a incasat peste 500 de euro. “E un punct culminant si cred ca se poate ajunge mai bine, fara a fi nevoie de bannere sau vanzare”, a explicat el.
Bobby Voicu, detinatorul blogului blogoree.ro, este si el de acord ca in Romania a inceput sa se castige din bloguri. “Discutam aici de bloguri din Romania, scrise in limba romana. Pentru ca sunt bloggeri romani care castiga foarte bine scriind in engleza”, a spus el.
Voicu a explicat ca, in Romania, in limba romana, se castiga din doua surse: consultanta si direct. “Direct se castiga sute de euro din informatiile mele, iar din consultanta am auzit de mii de euro”, a explicat Bobby Voicu.
Ionut Oprea, fondatorul BlogAgency si detinatorul blogului clickio.ro, spune ca romanii castiga destul de putin din bloguri: “Exista cativa bloggeri, foarte putini, care au venituri de peste o mie de euro pe luna, iar restul, ceva mai multi, strang cateva sute”.
Oprea spune ca o sa se castige din bloguri atunci cand acestea vor creste in volum sau cand autorii lor vor folosi organizat si proactiv serviciile de creatori de continut pentru scopuri comerciale.
Potrivit trafic.ro, blogurile cu cel mai mare trafic (intre nouã si 63 de mii de vizitatori) sunt blogsport.ro, tolo.ro, socialdailynews.com, byrev.blog-u.net, tvblog.ro, andreivochin.ro, piticu.ro, fulgerica.com, bloglog.ro si academiaderas.ro.
“Exista cativa bloggeri, foarte putini, care au venituri de peste o mie de euro pe luna, iar restul, ceva mai multi, strang cateva sute Ionut Oprea BlogAgency
Sursa: Business Standard
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu