IT-ul romanesc se numeste de acum inainte RomaniaIT. Aceasta noua identitate de marca va fi inclusa in toate materialele de marketing, va sta la baza activitatii promotionale in sectorul tehnologiei informatiei si va fi inregistrata la OSIM ca brand protejat.
Cu toate ca autoritatile sustin ca in urmatorii doi-trei ani, valoarea anuala a IT-ului romanesc va ajunge la un total de un miliard de euro, exista si sceptici care sustin ca „se putea atinge aceasta cota si fara crearea acestui brand”.
Guvernul Romaniei, prin reprezentantii sai din Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei si din Ministerul Economiei si Comertului, a prezentat marti strategia de branding de export pentru IT si a oferit detalii despre implementarea strategiei de promovare a sectorului. Marca “Romania IT” este rezultatul unui parteneriat public-privat romanesc condus de Coalitia Tech 21.
“Comunitatea exportatorilor din sectorul IT, estimata la circa 9000 de firme, va beneficia de o perceptie mai buna si unitara pe pietele externe, cu potential de crestere a exporturilor peste 1 miliard de euro”, a declarat, marti, Iuliu Winkler, Ministru Delegat pentru Economie si Comert.
Primul eveniment in cadrul caruia va fi utilizata noua imagine de brand va fi targul CeBit 2007, de la Hanovra, Germania.
Cat costa un brand si vanzarea lui
Brand-ul “Romania IT” este rezultatul unui parteneriat public-privat romanesc condus de Coalitia Tech 21, care a costat 400.000 de lei. Cu toate ca in cadrul prezentarii noii marci, Iuliu Winkler a fost intrebat insistent in ce masura au contribuit, financiar, autoritatile statului si cat au platit privatii, acesta nu a putut oferi un raspuns.
Desi autoritatile nu au tras inca linie, sa vada cat au cheltuit, investitia in noul brand nu se va opri aici. Reprezentantii ministerului Comunicatiilor si tehnologiei sustin ca in 2007 urmeaza sa investeasca peste 500.000 de lei pentru promovarea acestei marci.
Scepticii “de marca”
Nu toata lumea imbratiseaza cu atata optimism marca “Romania IT”. Vasile Baltac, prsedintele ATIC (Asociatia pentru Tehnologia Informatiei si Comunicatii din Romania) spune ca nu era neaparat nevoie de crearea acestui brand. „India, Irlanda si Israel sunt foarte recunoscute pentru IT si nu au un astfel de brand.
Cifra de un miliard de euro ar fi fost atinsa si fara crearea acestei marci”, a declarat presedintele ATIC.
HotNews.ro, L.A., 23 ian 2007
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu