Dupa ce economisesc un an intreg pentru ceea ce ar fi trebuit sa devina un concediu de vis si au platit sute de euro, zeci de turisti romani se trezesc ca vacanta lor se transforma intr-o mare dezamagire.
In loc sa se distreze dupa programul promis, multi au parte de ghizi nepriceputi, spatii de cazare mult sub asteptari si numeroase taxe rasarite peste noapte, in plus fata de ceea ce li se promisese initial.
Pe tacerea si lipsa de reactie a clientilor chiar mizeaza unele agentii, care si-au facut un adevarat obicei din neglijenta fata de turisti.
Multe dintre ele au fost sanctionate in repetate randuri de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC). J’Info Tours, Kara Travel si Sun Holiday, de exemplu, au antecedente in relatia cu organele de control.
Vacantele cu autocarul, exemplu tipic
„Sunt doua tipuri de probleme pe care le intampina turistii romani in mod frecvent”, explica Ciprian Enea, consultant Media Shark&PR. Turistului i se comunica un pret foarte atractiv, prin diverse canale mediatice, dar cand ajunge sa cumpere vacanta constata ca pretul real este mult mai mare.
„Un exemplu tipic il reprezinta vacantele cu autocarul, pe circuitele care ating cele mai importante orase ale Europei. O excursie de 10 zile la Paris, de exemplu, al carui cost anuntat este 280 de euro, in realitate costa in jur de 400 de euro.
Cum? In cei 280 de euro, turistul este cazat in camera tripla (adica se poate trezi cu unul sau doi necunoscuti in camera) si nu are inclus nici macar micul dejun. Cand el doreste sa-si cumpere un pachet pe camera dubla, cu micul dejun inclus, dintr-un foc i se percep suplimente care ridica costul pachetului la 400 de euro”, explica specialistul.
O alta problema este calitatea transportului, a cazarii, a mesei, precum si a celorlalte servicii turistice asigurate de tour-operator sau partenerii acestuia.
In privinta cazarilor, cea mai mare neintelegere este data de numarul de stele acordate in mod diferit pe plan local, in comparatie cu standardele romanesti. Exista tari unde hotelurile de 2* dupa standardele noastre primesc chiar 4*.
In aceste conditii, neintelegerile sunt provocate de catre tour-operator, care nu informeaza turistul ca un hotel care are 4* acolo echivaleaza cu 2-3* la noi.
La masa, apar doua probleme - una legata de all-inclusive, care nu ofera mereu ceea ce-si imagineaza turistul. Si a doua este specificul culinar al fiecarei tari in parte. Sunt hoteluri care inteleg sa serveasca all-inclusive tot timpul, altele in anumite intervale orare.
Integral in EVZ
Evenimentul Zilei, 31 aug 2006
vineri, septembrie 01, 2006
Cum sa te feresti de tepele agentiilor de turism
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu