Revista BusinessWeek Romania publica in numarul din aceasta saptamana topul celor mai valoroase marci din lume, BEST GLOBAL BRANDS 2006. Topul este realizat, in fiecare an, in baza studiului international efectuat de Interbrand, una din cele mai apreciate companii de consultanta de brand din lume.
Aflat acum la cea de-a sasea editie, Best Global Brands prezinta cele mai valoroase o suta de marci din lume, clasament obtinut in urma unui studiu bazat pe evaluarea brandurilor drept bunuri cu valoare financiara concreta, care aduc un plus semnificativ activelor actionarilor si atrag venituri.
Primele patru locuri au ramas neschimbate inca de la primul top, realizat in 2001: cea mai valoroasa marca din lume este Coca-Cola (evaluata anul acesta la 67 de miliarde de dolari), urmata, in ordine, de Microsoft, IBM si General Electric.
Din Topul Brandurilor Globale se poate vedea mai bine ca oriunde ca procesul de construire si sustinere a unei marci reprezinta un efort sustinut, in care fiecare actiune intreprinsa are consecinte.
De exemplu, Motorola, in urma succesului fulminant inregistrat de modelele sale RAZR, si-a redescoperit identitatea de brand care se adreseaza unei mase mari de consumatori, drept pentru care a inregistrat o crestere a valorii brandului de 18%, clasindu-se pe locul 69; Google a avut numai de cistigat in ultimul an, valoarea brandului sau apreciindu-se cu 46% (aceasta fiind, de altfel si cea mai importanta evolutie a acestei editii).
In acelasi numar din BusinessWeek mai puteti afla cine sunt cei doi pretendenti care vizeaza Ardaf si care sunt intentiile actionarului majoritar, Ovidiu Tender, precum si care sint motivele pentru care companiiile romanesti schimba liga si trec de la antreprenoriat la corporatie.
HotNews.ro, 12 sep 2006
miercuri, septembrie 13, 2006
Brandurile care fac toti banii
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu