Polemici asupra modalitatilor de expunere
Daca la inceput au fost bannerul clasic si newsletterul mai mult sau mai putin publicitar si mai mult sau mai putin spam, astazi publicitatea online inseamna multa creativitate; exista bannere dinamice de toate tipurile, exista publicitate contextuala, exista branduiri speciale de rubrici, jocuri branduite si multe asemenea.
Totusi, multi advertiseri - mai ales cei cu un brand puternic, care lanseaza doar noi oferte si servicii (telefonie mobila si fixa, internet, automobile, produse financiare) - practica adesea o tehnica ce ofera un grad maxim de expunere, dar si un risc in ceea ce priveste modul in care consumatorul intra in contact cu mesajul.
Bannerele dinamice, cele ce ies din spatiul propriu-zis si invadeaza intregul ecran, compromit uneori brandul, atunci cand cititorul este perturbat de acestea si deschide involuntar ferestre publicitare.
Advertiserii prefera uneori acest tip de campanie pentru ca, intr-un fel sau in altul, chiar se expun consumatorului, dar tehnica poate fi daunatoare pentru companii ce cauta sa devina, dincolo de orice, lovemarks.
O alta tehnica condamnata chiar si de o parte din jucatorii din piata publicitatii internationale este pop-up-ul, fereastra care se deschide fortat atunci cand vizitatorul acceseaza o pagina web. Din nou, depinde daca advertiserul doreste sau nu sa realizeze un compromis.
Pe langa campaniile clasice, care trebuie sa nu agreseze consumatorul nici prin dinamica, dar nici prin sunete, un grad mare de succes pot genera aplicatiile speciale, paginile co-branded, jocurile, forumurile speciale.
In Romania, in ultimii ani s-a consemnat o crestere a acestor metode de publicitate, practic promovarea online a capatat personalizare - exemple Orange, Sprite, Coca-Cola, Pepsi Light.
Mereu exista riscul de a-ti agresa potentialul client si nimeni nu a putut pana acum sa estimeze, concret, cat de mult se castiga si cat de mult se pierde prin aceste tehnici. Newsletterul si-a depasit si el barierele, dar trebuie evitat cu orice pret tot ceea ce tine de spam, pentru ca riscurile se refera atat la lege, cat si la business in sine.
Mai eficiente par promovarile direct legate de continutul informational: desi personalizarea necesita un efort mai mare, si promovarea este mai utila chiar si vizitatorilor, care cauta spre exemplu informatii despre masini pe un site specializat si gasesc detalii despre ofertele unor automobile ce platesc pentru promovare.
Etica atinge si advertorialul. Articolele ce sunt publicitare integral si nu se incadreaza in continutul site-ului il pot indeparta pe consumator, daca acesta nu vede explicit ca este vorba despre un mesaj publicitar. Mai mult, suportul informational isi poate pierde din incredere, ceea ce este daunator si pentru website.
SmartFinancial.ro, 09 aug 2006
vineri, august 18, 2006
Cum sa te promovezi pe internet
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu