Wim Maes: "Volvo va continua sa fie inovativ in materie de design"
Wim Maes, Presedinte Volvo Cars Europa Centrala si de Est, si Mariella Delgado, Director General Volvo Auto Cehia, analizeaza piata auto din Romania si potentialul sau de crestere din urmatorii ani. Daca Mariella Delgado crede ca evolutia pietei auto din Romania va fi similara celei din Cehia, Wim Maes este sigur ca, in urmatorii ani, segmentul premium va fi intr-o continua crestere.
Cum vi se pare piata auto din Romania?
Wim Maes: Este o piata care va inregistra o crestere puternica. Stim ca pornim de la o platforma buna si, in contextul introducerii unor noi modele, produse foarte atractive, suntem increzatori ca lucrurile vor sta bine in Romania.
Analistii pietei auto din Romania spun ca, dupa o crestere foarte mare in ultimii ani, piata auto ar trebui sa marcheze un moment de plafonare. Credeti ca si pe segmentul premium se va intampla acest fenomen?
Wim Maes: E o intrebare buna, dar, din pacate, nu avem un glob de cristal. Vedem insa, motive de optimism pentru piata romaneasca, in primul rand la nivel macroeconomic indicatorii arata bine, in al doilea rand increderea clientului ar trebui sa creasca avand in vedere intrarea in Uniunea Europeana. Cu ajutorul introducerii unor noi produse atractive sunt sigur ca segmentul premium va creste.
Este piata din Cehia similara celei din Romania?
Mariela Delgado: Cred ca da, in mare masura exista similaritati. Dar cred ca, datorita faptului ca e aproape de Germania, piata ceha se manifesta ca si cea germana, cu bune si rele. In Cehia, la fel ca si in Romania, sunt multe marci care isi oferteaza produsele, iar marcile asiatice au din ce in ce mai multa influenta pe piata.
Dar e adevarat ca saturatia pietei va interveni si va fi un moment cand toate marcile vor suferi. Clientul ceh este la fel de pretentios ca si cel german. Si asta deoarece cehii calatoresc foarte mult in Germania, cauta informatiile pe internet, gasesc oferta din Germania si aseptarile lor sunt similare cu cele ale nemtilor, mai ales in ceea ce priveste serviciile.
Credeti ca, dupa integrarea Romaniei in UE, se va aplica experienta din Cehia sau Polonia, unde pietele de masini noi au cazut din cauza importurilor de masini second-hand?
Mariela Delgado: Da, cu siguranta. Anul trecut, in Cehia, importul de masini second a fost mai mare decat vanzarile de masini noi, prin urmare competitia autoturisme vechi - noi e foarte mare.
Volvo ia in considerare acest aspect in strategia sa pentru Romania?
Wim Maes: Daca se analizeaza cu atentie fenomenul autoturismelor uzate din Polonia se observa ca acesta a avut influenta mai ales la nivelul segmentelor inferioare. Este adevarat ca trebuie sa analizam impactul masinilor uzate in piata si sa gasim modalitatea de a transforma acest lucru intr-o oportunitate.
Este piata auto din Romania una atipica pentru Volvo, in care XC 90 e cel mai vandut model, sau acest fenomen s-a intamplat pe toate pietele din Europa sau din lume?
Wim Maes: As spune, in general, ca cei care cumpara masini Volvo in Romania au aceleasi nevoi ca si clientii din alte tari. Se asteapta la calitate, sa fie respectati si bineinteles, vor cele mai bune servicii.
La ce vanzari va asteptati pentru acest an in Romania si cum vor creste vanzarile in anii urmatori?
Wim Maes: Asa cum se vede, acum incercam sa ajungem in Romania la vanzari de 500-600 de unitati pentru 2006.
Si pentru anii urmatori?
Wim Maes: Avem ambitii foarte mari, dorim sa crestem de la un an la altul, cu o medie de cel putin doua cifre, dar, bineinteles, lucrurile trebuie sa se potrivesca si cu ceea ce fac dealerii pe piata. Prin urmare lucrurile sunt foarte strans legate de evolutia dealerilor pe piata.
Lucram cu EIT-Forum Auto ca importator, o companie care are planuri foarte ambitioase, pe care le impartasim si pe care le sustinem.
Romania e o tara in care masinile germane sunt foarte iubite, iar pe segmentul premium aveti cel putin doi concurenti cu o imagine foarte buna. Care sunt strategiile prin care consolidati valorile Volvo in Romania, mai ales in contextul acestei concurente?
Wim Maes: Cand intri intr-o asemenea competitie trebuie sa fi unic si distinct. Vom continua sa dezvoltam marca Volvo, ca o marca bazata pe design scandinav, sa investim impreuna cu importatorul intr-un retail de calitate si in dealeri si, nu in ultimul rand, in programe de satisfactie a clientilor. Stim, cu siguranta, ca acestea vor crea loialitate pentru marca.
Acum cativa ani, Volvo a scos pe piata o multime de noi modele. Ne asteptam la acelasi lucru in urmatorii ani?
Wim Maes: Cu siguranta, in ceea ce priveste designul, schimbarile vor continua. Volvo va continua sa fie inovativ in materie de design si lucrurile se vad si azi la noile produse. Este vorba de 11-12 noutati de produs, incluzand aici noile motorizari si noile versiuni de vanzare. Volvo va continua sa fie inovativ in materie de design, pastrand insa elementele de identitate corporatista.
Prin introducerea masinilor concept am incercat sa cream un dialog intre marca si clientii potentiali. Am incercat sa prezentam idei care pot fi aplicate imediat. Ultimul exemplu este Volvo C 30, conceptul de design prezentat si la Geneva, care, cu siguranta, va fi aplicat in curand si la noile produsele pe care le vom lansa.
StiriAuto.ro, 09 iun 2006
vineri, iunie 09, 2006
Volvo mizeaza pe piata auto din Romania
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu