sâmbătă, martie 25, 2006

Topul masinilor care nu botesc pietonii


In premiera mondiala, virful de gama al constructorului francez Citroën a obtinut patru stele la testele Euro NCAP la capitolul siguranta pietonala. Astfel, C6 devine prima limuzina din lume care are de doua ori mai multe stele decit cei mai puternici concurenti din clasa sa.

Modelul de lux din clasa E al celor de la Citroën a devenit, in urma testelor Euro NCAP (New Car Assesment Program), prima limuzina din lume care prezinta cea mai mare siguranta in cazul unui accident in care sint implicati pietoni. Modelul testat a fost un C6 de 3 litri pe benzina, care genereaza 215 cai-putere. Masina cintareste 1.816 kilograme.

Cu un maximum de patru stele obtinut la acest capitol, C6 se poate lauda ca e cea mai sigura masina din lume pentru pietoni si ca e de cel putin de doua ori mai sigura in comparatie cu principalii concurenti. In ceea ce priveste siguranta oferita ocupantilor autovehiculului in cazul unui accident, C6 a obtinut punctajul maxim de cinci stele.

Pentru protectia copiilor, virful de gama de la Citroën a obtinut patru stele dintr-un maxim de cinci. Modelul C6 este disponibil in doua variante de motorizare. Prima este cea pe benzina, inclusa in testul Euro NCAP. A doua este propulsata de un motor diesel de 2,7 litri si 208 cai-putere.

In Romania, pretul CIP (fara taxe) al modelului de 3 litri este de 39.990 de euro, iar cu toate taxele incluse (DDP) ajunge la 52.013 euro. Modelul C6 2.7 HDi Exclusive costa 42.990 de euro CIP si 54.633 de euro DDP. Cu virful de gama 607, Peugeot a obtinut o singura stea pentru protectia pietonilor in cazul unei coliziuni. Acelasi lucru s-a intimplat si cu concurentul Renault Vel Satis.

Singura deosebire dintre cele doua fiind la capitolul privind protectia pasagerilor, unde Peugeot 607 a obtinut patru stele, iar Vel Satis maximumul de cinci.

Oscilatii nemtesti

La capitolul siguranta pietonala, producatorul din Ingolstadt a obtinut doua stele pentru modelele A6 produse incepind cu 1998 si pina in 2004.

Cotidianul, 28 mar 2006

Niciun comentariu:



Trimiteți un comentariu